Jag eller vi eller hemsidans namn?

32
Om man är en frilansare eller egenkonsult inom IT vad är det optimala att benämna sig själv på hemsidan när man skriver innehållet är det bättre skriva ”mitt namn är Johan och jag sysslar med”, ”Jag hjälper dig med xx” eller är det bättre byta ut ”jag” mot ”vi” ? Tänker det är ingen annan med mig utan det är bara jag. Eller är det bättre skriva samma namn som man har på domänen?

Jag har nu skrivit ”vi” men det verkar som att en besökare tror detta är ett konsultbolag på flera personer. Därför överväger jag byta ut den då jag vill vara mer personligt men ändå skippa ”jag” i texterna.

Är det bättre skriva ”jag” men sen ge texten till en copywriter som kan göra om texten till passiv?
10
Rent psykologiskt är det alltid bäst att säga "du". Till exempel; "Behöver du en ny logotyp?" Fokusera på kunden när du skriver texter för bättre resultat.
Email Reklam - Få nya företagskunder redan samma dag med email reklam!
5
Ja det enda är just det psykologiska: Jag skulle nog säga att det beror på vilken slags kund och kundmentalitet du söker att "connecta" till. Jag: Ett personlig touch med mjukare regler där relationen är viktig mer än att processer och regler ska följas. Vi: En professionellt ton som mer garanterar att ni levererar vad ni lovar, oavsett vem som gör jobbet, ett stabilt avseende som kanske betyder att man får offra flexibilitet mot ett mer "A4" leverans, om du förestår vad jag menar. Generellt om du vill attrahera AB och bolag som vill själva ha den utseende utåt: VI Om du vill jobba med freelancare och enmansbolag själv: Jag.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.