Namnförslag?!

Anonym
Jag och min väninna (Mija Månsson & Magda Kwapisz) ska tillsammans starta en internetbutik där vi ska sälja kläder som vi själva har designat.

Nu behöver vi alla namnförslag som vi kan få!



Jättetacksamma för all hjälp!
23
Vad för sorts kläder ska ni sälja? Vilken målgrupp och vad för plagg? Detta kan vara lite viktigt för att veta vad ert företag/arbetsnamn ska vara. [br] [br]Jag brukar rekommendera att man skapar ett företag med ett väldigt flexibelt namn. I Ert fall skulle det kunna vara Månssons Studio eller något i den stilen. Med detta namn behöver ni inte specificera er verksamhet till 100% utan ni har lite att röra er med om ni vill sälja saker eller erbjuda något i angränsande bransch. [br] [br]Med detta företag i grunden kan ni använda olika arbetsnamn på tex er hemsida som skulle kunna heta Ny Design Karlstad, eller bara Magda & Månsson. Företag med personliga namn har blivit allt mer vanligt och ger i alla fall mig en väldigt kvalitets känsla. [br] [br]Hoppas detta hjälper dig.
187
Ska det vara ett renodlad internet butik kanske Månsson eller Kwapisz inte är så smart. Då ska du söka efter ett passande namn som fins ledigt. Ett namn som funkar på nätet och som man associerar med kläder. Lycka Till!! [br] [br]Firma namnet du registrerar har inte så stor betydelse. se till att du hittar ett passande domän i stället.
Frilansande människa
17
Låter spännande! Men som sagt tidigare att målgruppen har du inte specificerat så det är lite svårt att komma med förslag, iofs. är jag ingen super-namn-spruta ... men det kanske det finns andra här som är. [br]Antingen kan du gå på något som är väldigt klart-och-tydligt vad företaget gör/säljer ... eller så tar du ett namn som är trevligt att säga och ser trevligt ut och kan på så vis bli associerat med "kläder" i folks hjärnor efterhand. [br] [br]Men håll oss gärna uppdaterade hur det går om inte annat! :)
507
1
Hur går det med erat företag? Kommit på något bra namn? [br] [br]Alltid kul att höra hur det går för andra!
Billiga solglasögon - www.trendystuff.se
www.spaweekendhotell.se - Spa portal
15
[quote="Mijan"]Jag och min väninna (Mija Månsson & Magda Kwapisz) ska tillsammans starta en internetbutik där vi ska sälja kläder som vi själva har designat. [br]Nu behöver vi alla namnförslag som vi kan få! [br] [br]Jättetacksamma för all hjälp![/quote] [br] [br]- - - - [br] [br]MaMi Design, Migda Design, Design2M, 2M, 2M Fashion [br]För Sverige: Månsson&Magda,
11
[quote="Kalixbo"][quote="Mijan"]Jag och min väninna (Mija Månsson & Magda Kwapisz) ska tillsammans starta en internetbutik där vi ska sälja kläder som vi själva har designat. [br]Nu behöver vi alla namnförslag som vi kan få! [br] [br]Jättetacksamma för all hjälp![/quote] [br] [br]- - - - [br] [br]MaMi Design, Migda Design, Design2M, 2M, 2M Fashion [br]För Sverige: Månsson&Magda,[/quote] [br] [br]Instämmer. Kalixbo har riktigt bra förslag på företagsnamn. [br] [br]Mvh [br] [br]Leif
ita inte helt på någon, inte ens helt på dig själv. Vissa svar på frågor du har inom dig, kan vara fel svar..

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.