Skapandet av en Mötesplats

76
1
Nu tänker jag ta chansen att få lite feedback!  ;D Där jag bor, i utkanten av ett län, finns inte så stor samverkan mellan företagen. Framförallt inte mellan de två mindre grannkommunerna här. Jag har pratat runt lite grann och märkt att intresse finns för att skapa ett forum av något slag. Således har jag skrivit ihop ett utkast till hur det här skulle kunna fungera och tänkte bjuda in några särskilt utvalda företag från lite olika branscher som har förtur in liksom. Men annars går jag ut brett för att ragga fler deltagare. Vad tycker ni - dels om idén (som ju inte är så ny) och framförallt om texten? TAR TACKSAMT EMOT ALL INPUT!  :roll:

Text i informationsblad:

Vi är entreprenörer och företagare i XXX och YYY. Vi har kraft att skapa, driva och utveckla. Med oss på en gemensam mötesplats, tänk vilken enorm kapacitet det då finns bland deltagarna! Det här är chansen att under ordnade former ha en mötesplats med en grupp av andra entreprenörer och företagare.  Chansen är att Du just fått en möjlighet att utveckla ditt företagande. Risken är att du har roligt på köpet.

XXX ska vara en mötesplats för företagare i XXX  där nätverk, kunskapsinhämtning och utveckling är ett naturligt inslag i mötet. Mötesplatsen ger utrymme för max 25 deltagande företag från skilda branscher inom XXX och YYY kommuner. Varje företag deltar med en person, antingen en VD eller tex någon med säljfunktion.

Vi träffas och har frukostmöte ca kl 07.00-09.15 en dag per månad under sept-maj (9 tillfällen), företrädesvis första måndagen i månaden. En träff med XXX innehåller alltid Mingel, Presentationer av några medverkande per gång, Aktivitet som tex föreläsning, ”prova-på”, möjlighet att marknadsföra en nyhet etc. Vi gör också efterlysningar på kontakter och referenspersoner.

Anmälan är bindande när möjlig medverkan är bekräftad från XXXX
Insats 2 600 kr/år exkl. moms, högst två frånvarotillfällen per år, frukost ingår
Ersättare får användas men då representerar de det medverkande företaget
Besökare får bjudas in av respektive medverkande företag, en besökare får besöka ett möte per år
Mötesplatsen kommer varvas mellan X och Y kommun

Har du frågor och är nyfiken på att få veta mer, hör mer än gärna av dig!

Välkommen med din anmälan till [email protected] senast den 15 december.
~ Gör det svåra enklare ~
Med rätt stöd i HR blir personalarbetet både lättare, effektivare och ger bättre resultat.
www.personaleffekt.se
2360
37
Jag var med i ett sådant nätverk för ca 20 år sedan fast då i en kommun. Fantastikt trevligt med många kontakter man annars inte fått. En sak kommunen ordnade var en mässa i en sporthall till en kostnad på 500:- 10 kvm ingen fick större. Det blev min mest lysande mässa någonsin.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
74
Sånna frukostmöten finns för företagare här i Helsingborg. Brukar vara kanske 50-70 personer och några bra föreläsare per gång (t ex SAS marknadschef sist jag var där). Det är mest företagare men även lite folk från kommunen, och alla får ta med sin en gäst också. Så det kan säkert gå bra, gäller att det är välorganiserat bara :) Det brukar i för sig inte vara presentation av de olika företagen, utan mer frukost + mingel + föreläsningar.
76
1
Nu har jag skickat ut till en massa olika företag. Då är det väl bara att vänta på alla otroligt intresserade människor och företag då?  :giggle
~ Gör det svåra enklare ~
Med rätt stöd i HR blir personalarbetet både lättare, effektivare och ger bättre resultat.
www.personaleffekt.se
2360
37
Jag vet att bl.annat SKV brukar hålla föredrag på sådana möten vilket är bra för man sänder sina bästa dit som kan svara på de flesta frågor och så har man kanske 50-60 vittnen vid senare tillfälle om det ej går som man sade på mötet.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.