Feedback på IT-handel.se

6
Hej!
Jag håller på att bygga en e-handel där jag ska ha ett erbjudande per dygn och fungera lite som en blogg. Jag har byggt upp det hela med Wordpress och WP e-commerce plugin.
Men nu vill jag ha lite feedback av er för att få den så bra som möjligt. Ska jag ändra uppbyggnaden? Fler funktioner?
Bara dränk mig med feedback!  ;)
NI hittar den på http://www.it-handel.se
60
Sidan ser bra ut.[br]Hur har du tänkt dig att få trafik & nya produkter varje dag?[br]Misstänker att det kan bli jobbigt...
www.kamerafilter.se | www.ljustalt.se | www.reflexskarm.se
6
Tackar! Jag driver en IT-blogg också som har ungefär 2000 besökare i veckan och jag räknar med att få en del trafik därifrån. Sedan är det Adwords, sökmotoroptimering och sprida runt det. [br]Det som är svårast är helt klart produkter och det är där jag är mest fast just nu. Men håller på att snoka rätt på leverantörer som kan vara intresserade.
1165
Jag tror det kan bli riktigt jobbigt att sälja EN produkt som bara finns EN dag på din sida. Om man har en webbutik med sortiment som naturligt drar kunder och man där erbjuder "dagens produkt" så är det en sak, men en enda produkt och inget mer blir jag tveksam till.[br][br]2.000 besökare i veckan säger du... Adwords och sökmotoroptimering i all ära, men byter du produkt varje dygn hamnar du rätt så långt ned. Låt mig gissa att du snittar på en såld produkt om dagen (om priset är bra) och aldrig fler än tre av samma grej.[br][br]Produkter lär väl inte vara något problem. Jag tror att jag och Magnus kan förse dig med produkter som räcker de första fem åren, och om jag anstränger mig lite kan jag nog få fram så det räcker åt dig i 20 år, med unika produkter varje dag. Trots allt så är det inte mer än 365 produkter/år, och det får man lätt ihop.[br][br]Problemet är snarare att beskriva produkten på ett bra sätt, och orka hålla på i uppförsbacken.[br][br]Jag skall istället ge dig en idé. Du erbjuder webhandlare att varje dag promota en av deras produkter till dina bloggläsare där de får en rabattkod som ger ett bra pris, och så får du en liten procent också på det som sålts. Eller är det kanske så du har tänkt redan? Det finns stora fördelar i att inte vara den som skall ta hand om garantier, inte vara den som skall sköta logistiken, ordna betalningssystem för rätt liten omsättning etc.
6
Hej! Jag tackar för det mycket givande svaret och jag tror att jag har förklarat lite dåligt. Det jag har menat är det sista du beskriver där jag inte står för garanti osv. utan jag är en "förmedlare" av produkterna och får en liten procent på detta. [br]Jag har frågat runt en hel del men ingen som har nappat riktigt ännu. Vet inte om man ska vända sig till grossisterna eller till återförsäljarna för grossisterna lär väl ha en del produkter som de vill bli av med. Utgående och så vidare. [br]Jag vet inte alls om typ Komplett, Datorbutiken.com och liknande har någon möjlighet eller vilja att vara delaktiga i denna process. Har ni några tips på företag som jag kan använda mig av?
1165
Grossisterna, eller distributörerna som de kallas i den här branschen, brukar inte vilja sälja till slutkund, och definitivt inte ta något garantiansvar gentemot slutkund. Sedan är väl frågan om det är hyllvärmare du skall försöka sälja på det här sättet. Skall man lyckas måste de nog vara varor som är eftertraktade.[br][br]Stora handelsaktörer, typ Dustin, Komplett etc är nog inte heller intresserade. För dem är din blogg och dess möjligheter en fis i rymden och inte värt att ta upp tid med. Och de resonerar nog helt rätt i det, om vi skall vara ärliga.[br][br]Men så finns det mindre webhandlare, där varje kund och varje order är viktig, för de har ännu inte slagit i några kapacitetstak utan försöker hela tiden öka volymerna. Mitt företag är ett sådant, Magnus företag tror jag är ett annat. Det finns ytterligare några till enbart på den här sidan som gör ungefär samma saker har jag sett.[br][br]Om du vill kan du maila mig på [email protected] så kan vi kanske se om vi kan hitta på något. (Du kan se en hel del av mitt sortiment på Tradera under användarnamnet Parvelito).

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.