Forum för Hammarby Sjöstad

37
Hej alla!
Min granne driver ett nystartat forum för alla som bor i stadsdelen där han bor, i Stockholm. Jag designade sidan men är inte aktiv själv i arbetet med den.

Hans affärsidé är att grannar ska diskutera med grannar - anonymt - och få reda på sanningen om vad de andra tycker och tänker.

Kolla in själv:

http://www.hammarbysjostad.info

Vad tycker ni? Snygg sida? Funkar idén? Skulle du skriva i forumet om du bodde där?

Och finns det intäktsmodeller som räcker för att hålla sajten igång ekonomiskt?

2066
2
Idén som ett lokalt community tycker jag funkar bra. Däremot låter din beskrivning av det lite väl mycket som det är meningen att det bara ska skvallras och snackas skit på sidan (OBS, det är inte det intrycket jag fick av sidan).[br][br]Angående layout och design är jag inte speciellt imponerad, ser mer ut som något ihopslängt på en eftermiddag. Engelska och svenska blandat (topic, replies, updated, by, on, osv). Saknar personligen en mer forum-liknande look istället för vad som ser ut som en för stor gästbok.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
456
1
Idén med lokala sajter är helt klart bra. Men släng inte bort idén med något lågvattenmärke... Satsa seriöst på sidan, skriv om aktuella händelser, be lokala föreningar och näringslivet annonsera, skaffa skribenter som "brinner för" området etc... [br][br]Sidan kan bli en hit om man förvaltar den väl...

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.