Hej, företagslogotyp.

10
Hej, jag är ingen jätte-höjdare på logotyper, men jag tillsammans med en kompanjon har nyligen startat en målerifirma. Vi har mycket erfarenhet inom just måleriet och lite lätt av företagande, men just design är inte våran starka sida. Men våran budget är som den är i början och jag har fipplat lite och det slutade med:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/-------------------------------------------------------------------------------------------logo.jpg

Just denna version (svart bakgrund) är för våra visitkort som faktiskt blev riktigt fina! men lite konstruktiv kritik skulle inte sitta fel, då småjusteringar kan göras. Jag själv är ganska nöjd kontra de andra företagen som har ett par bokstäver och måleri och ser ut som det är gjort på 60-talet.
130
1
Tycker det ser bra ut. Möjligen att jag skulle vilja ha lite mer kontrast mellan texten och bakgrunden, alltså att texten var lite ljusare. Men, överlag tycker jag du gjort ett bra jobb![br][br]André[br]Variera Webbdesign
-------------
REKO heter egentligen André och driver REKO Webdesign

- Prisvärda hemsidor för företag och privatpersoner
- Personligt bemötande genom hela projektet
- Alltid fast pris
- Inga månadskostnader eller abonnemang

http://www.rekowebdesign.se
47
Jag vet inte vad eran huvudsyssla är, men det är en bra logga och färgvalet för mina tankar till rostskyddsfärg. Eller kanske lite bredare, industri och liknande. Är det vad ni sysslar med så har du hittat rätt.
40
Hej, jag tycker lite som föregående talare att er logo kan göras mycket bättre. Det ska vara något som gör att man tänker på måleri när man ser det, nu gör det inte det.[br][br]Vill du ha lite tips eller hjälp att ta fram en logo, skicka ett PM till mig
[B]Beställ Exklusiva Visitkort[/B]
www.visitkortexperten.se
4
Personligen tycker jag inte att den utstrålar måleri. Jag har undersökt branchen lite och kollat på vad andra målerifirmor har för stil på deras logotyper. [br][br]Så om ni är intresserade så har jag gjort ett förslag. Lite mer lekfullt, men ändå rätt hård stil, som jag antar att ni strävar efter.[br][br]Kontakta mig på:[br][email protected][br]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.