Behöver lite feedback angående presentkort

58
Hej!

Jag undrar lite hur ni butiksägare här på forumet gör med presentkort ?

Gör ni egna i papper, köper ni färdig tryckta eller köper ni plastkort ?

sedan skulle jag vilja höra lite varför ni använder detta ? Om ni inte använder plastkort har ni haft tankar att skaffa ? om ja / nej varför ?

tack på förhand 🙂
Mvh / David
Kontorsteknik - Stockholms leverantör av kontorsmaterial, kontorsmaskiner och kassasystem med så väl service av maskinerna och installation
1165
Gör själv, det är snabbt, billigt, snyggt och enkelt.[br][br]Plastkort är motsatsen, dvs långsamt, dyrt, inte särskilt snyggt och långtifrån enkelt.
58
Vad menar du med långsamt ? sedan kan du ha samma design på kortet som det du trycker själv och varför tycker du inte att det är enkelt ?
Kontorsteknik - Stockholms leverantör av kontorsmaterial, kontorsmaskiner och kassasystem med så väl service av maskinerna och installation
1165
Jag menar med långsamt att över huvudtaget sätta igång med det. Om jag vill sätta igång med presentkort NU så kan jag vara igång om fem minuter efter att ha designat ett presentkort lite snabbt i Word eller annan ordbehandlare. Och även om jag vill ha dem på fint papper och med fina kuvert så har närmaste pappershandel vad man behöver och startsträckan blir en timme. Även om ditt system säkert är bra, så är det väl tveksamt om du kan slå 200kr initialkostnad och projekttid på en timme...[br][br]Över huvudtaget är jag rätt så skeptiskt till att potentialen för plastkort som presentkort är så mycket större än de c:a 200 butikskedjor (som ägs av färre än 100st koncerner) som redan dominerar svensk handel. Det är inget stort problem att sälja och lösa in presentkort för enskilda butiker, en förteckning över dem ryms som regel på en lista på en eller ett par A4-sidor.[br][br]De flesta små enskilda fristående butiker säljer inte presentkort mer än ett par gånger i veckan, och ambitionen att förenkla den hanteringen är inte särskilt stor.
58
Jag förstår dig helt, vill bara höra lite åsikter :) Jag gillar butiker som har plastkort som presentkort får en mer proffsig känsla då inget illa menat emot dig sedan kan det bli så att kunden kommer tillbaka två gånger pga av kortet för om kunden köper för 150 kr  första gången och hade köpt presentkort med ett värde av 300 så finns det kvar 150 kr på kortet men om du gör tvärtom med pappers presentkort får kunden resten av pengarna i handen oftast och det ger inte kunden någon anledning att komma tillbaka men med plastkort har dom fortfarande 150 kr att handla för, [br][br]men det är bra å höra lite åsikter som jag måste tänka på :)
Kontorsteknik - Stockholms leverantör av kontorsmaterial, kontorsmaskiner och kassasystem med så väl service av maskinerna och installation

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.