namn för språkföretag

simongo
Hej!
Vad skulle ni kunna tänka er för namn på ett språkföretag? Det är språkkurser inom landet samt språkresor utomlands. Tanken är att bjuda nyare typ av språkresor där vi går lite mer in på kultur och nöje. Nöje / språkresa.

Vad anser ni om namnet "nerdia.education" t.ex.?
simongo
[quote author=simongo link=topic=8225.msg36982#msg36982 date=1292237789][br]Hej![br]Vad skulle ni kunna tänka er för namn på ett språkföretag? Det är språkkurser inom landet samt språkresor utomlands. Tanken är att bjuda nyare typ av språkresor där vi går lite mer in på kultur och nöje. Nöje / språkresa. [br][br]Vad anser ni om namnet "nerdia.education" t.ex.?[br][/quote][br][br]Vill gärna ha feedback på webbsidan också. Bilderna känns så dåliga i nuläget. Har ni tips på förbättring?[br][br]Tacksam för feedback![br][br]hemsidan: [url=http://www.byrd.fi/]http://www.byrd.fi/[/url]
7
Hej,[br][br]För mig så har namnet "Nerdia" en något negativ klang. Jag skulle försöka undvika något som kan verka frånstötande eller missförstås.[br][br]
47
Kanske något på latin?[br][br]Lärdomar = Lectio doctus[br][br]Intryck = Impressio[br][br]Hehe, kanske kan ta bort doctus och bara heta Lectio.  :vissla
|  - A&R, founder of Dekor Records
|  - Musician, composer & producer
|  - Music industry blog
44
Hej![br][br]Några småsaker[br][br]I navigeringsmenyn tycker jag du ska byta ut / mot | för varje gång jag ser tecknet / nuförtiden så tänker jag på webbadresser. [br][br]Som du nämnde så behöv fler bilder och om du inte har några själv så går det att köpa men det är inte alltid det billigaste.[br][br]Mer text behövs på vissa sidor också och referenser men det är ju svårt i början.[br][br]Lycka till[br][br]
Mobilanpassad Hemsida - www.marcusk.se
355
1
Om man fortsätter på Latin:[br]Lingua realis[br]discere[br]dicere[br]och ett annat bekant språk[br]puhuvat oikein ruotsi  ;)
47
[quote author=webbgbg.se link=topic=8225.msg37319#msg37319 date=1293699603][br]Om man fortsätter på Latin:[br]Lingua realis[br]discere[br]dicere[br]och ett annat bekant språk[br]puhuvat oikein ruotsi  ;)[br][/quote][br][br]Haha, "tala bättre svenska"  :bravo
|  - A&R, founder of Dekor Records
|  - Musician, composer & producer
|  - Music industry blog
simongo
Tack för alla svar! Angående latinska namn, känns det lite uttjatat. Vi vill gärna köra något mer "vågat" men samtidigt roligt. [br][br]Nåja, det dyker väl upp snart.[br]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.