Hemsida och företagsnamn

4
1
Jag har gjort min hemsida själv och undrar vad ni tycker? Främst är jag fundersam över om den når ut med sitt syfte (att sälja) eller vad jag kan göra för att bättre nå ut med det.

Jag har lite problem med Galleriet och är därför inte riktigt klar med det, så ha lite överseende med det. (Om det är någon av er som provat echeas mall kanske vet vilken storlek som bilderna ska vara i för att bli rätt?)

www.ragatan.se

Till mitt företagsnamn, det som är registrerat är enbart 'Ragatan' sedan har jag just nu lagt till 'trä- och metalldesign' för att förtydliga vad jag jobbar med. Vad tycker ni om det? Jag skulle vilja ha något i stil med 'Ragatan snickarboa' men får då inte med att jag jobbar båda med trä och metall, kan du något bra samlarnamn för trä och metall?
Winners never quit and quitters never win
11
Hej Du har ju redan bestämningen trä och metall i din logga, då säger ju "Ragatan´s snickerboa" som huvudtema mer än bara "Ragatan", eller hur? Christer www.skyltproffset.se
11
Glömde förresten kommentera om din sida går ut med sitt syfte. Jag blir lite konfunderad om vad det är du säljer, har du färdiga produkter eller är det enbart designat enligt kundens önskemål? Eftersom jag själv jobbat med hantverk och snickeri i över tjugo år vet jag att det kan vara knepigt att få till det. Försök att göra ditt utbud lite smalare och lättfattligare i din säljpitch-du bör kunna få ihop en "detta gör jag"-mening som berättar vad du (helst) jobbar med. Som hantverkare vill man ju gärna skryta med allt man KAN göra (fråg mig-nej förresten gör inte det) men det blir svårt för eventuella kunder att urskilja hur man kan hjälpa just dem om man nämner för mycket vid första kontakten. Det första jag skulle göra är att flytta presentationstexten under "service" till första sida - kanske också koncentrera den lite. Om du inte redan läst: "Gerillaföretagaren" av Stefan Ekberg och "100 sidor om att skriva säljbrev som träffar rakt i hjärtat" av Krister Maxe, så gör det. for what it´s worth Christer
4
1
Tack för ditt svar. Du tänker i då att jag ska ha kvar trä och metalldesign i företagsnamnet och sedan kunna använda Ragatans snickarboa eller likanande när jag gör reklam för tillexempel temakvällar / slöjdcafe och liknande aktiviteter? Jag var mer inne på att byta ut trä och metalldesign helt mot något i mjukare ton, men det kanske är bättre med ett komplement... Ska fundera vidare på det.
Winners never quit and quitters never win
4
1
Angående hemsidans syfte så prickar du rätt i precis vad jag själv försökt förstå/känna, ska försöka fundera ut hur jag bättre ska nå ut med vad som jag gör. Tack för båda dina svar :-)
Winners never quit and quitters never win

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.