Är det viktigt att se vad innehållet är i en förpackning?

1
Jag produktutvecklar hjälpmedel som djurägare kan använda när djuren blir sjuka. Det är inte alltid man behöver gå till veterinär, men något borde man göra. Jag är själv veterinär och jag vet vad som behövs och vad som kan göras av djurägarna själva.
Produkterna är ex Öronrengörings Kit, Öronskabb-Kit, Bandage Kit mfl. Förpackningen innehåller alltså flera olika saker ex innehåller ett Öronrengörings Kit både en flaska lösning till öronen samt tvättkuddar, lite tops i olika storlekar osv. Dessutom finns utförliga beskrivningar hur man går till väga.
Jag undrar nu hur viktigt det är att kunden kan se själva innehållet genom förpackningen? Räcker det med en tydlig innehållsförteckning eller behöver det vara en bild på innehållet, eller är det bäst med en förpackning med någon transparent yta där man ser en del av innehållet?
Patrik Andreasson
Min personliga uppfattning är att det alltid är bra att kunna se vad det är man köper. Sen om det är en bra bild eller om det går att få till att man ser innehållet på ett bra sätt kan det också vara aktuellt.
1
Hej och tack för ditt svar. Håller med dig till fullo att man gärna vill se vad man handlar ?

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.