I'm in serious need of help, people!

2
Det är så att jag ska starta eget företag och håller på med all det här pappersarbetet innan. Men läste lite i forumet och såg att nån hade skrivit att man behöver lägga ut kapital ur egen ficka. Problemet är bara att jag har inget och lägga ut. Är 21år och har inte precis nån stort sparkonto.



Snälla hjälp mig.



Miia
ag är en tjej som ska starta eget företag.Behöver hjälp m lite allt möjligt, för det är mitt första företag, är trots allt 21år.Men känner mig tillräckligt mogen och ansvarsfull för att göra detta.
507
1
Exakt vad behöver du hjälp med? Specifisera dig gärna lite annars är det svårt att veta vad vi ska svara på. [br] [br]PS. Välkommen till forumet!
Billiga solglasögon - www.trendystuff.se
www.spaweekendhotell.se - Spa portal
2
Jo, börja med hur man kan gå till väga med det här egna riskkapitalet. Som sagt, har inga egna pengar att satsa i företaget, utan måste förlita mig på AMS , ALMI och banken.
ag är en tjej som ska starta eget företag.Behöver hjälp m lite allt möjligt, för det är mitt första företag, är trots allt 21år.Men känner mig tillräckligt mogen och ansvarsfull för att göra detta.
72
1
Om du nu behöver pengar för att starta företaget måste du nog kunna lägga upp dem själv. [br]Det brukar gå till så att man jobbar ett tag för att få ihop pengar. Sedan startar man. Så är det för oss andra och så måste det nog bli för dig också. Du kan nog inte räkna med AMS, ALMI eller banken om du inte också har eget kapital att satsa. [br]Vilka summor pratar vi om här. Skulle det inte gå att börja i liten skala. Jag förmodar att du har pengar att försörja dig med.
507
1
När det gäller AMS så betalar de ju oftast ut bidrag om man är arbetslös och har en idé. Men som jag fattar det så är du inte arbetslös. Sen som Flotec säger, man måste stå för en del själv om du inte har en väldigt unik idé som du kan sälja in till investerare.
Billiga solglasögon - www.trendystuff.se
www.spaweekendhotell.se - Spa portal
232
Behöver du mycket kapital? Du kan låna upp till 50000sek hos ALMI utan att själv bidra med egna resurser.. [br] [br]Har du inventarierna? I så fall kan väl dessa värderas och räknas in som satsat kapital..eller? någon?
M-Daniel Johansson
11
[quote author=Miia link=topic=389.msg1388#msg1388 date=1129654553][br]Det är så att jag ska starta eget företag och håller på med all det här pappersarbetet innan. Men läste lite i forumet och såg att nån hade skrivit att man behöver lägga ut kapital ur egen ficka. Problemet är bara att jag har inget och lägga ut. Är 21år och har inte precis nån stort sparkonto.[br][br]Snälla hjälp mig.[br][br]Miia[br][/quote][br][br]För 5-10.000 kr har du en bra web site med hosting och web design.[br]fyll den med massa innehåll (content) och registrera dig på Google och TradeDoubler.[br]Därifrån kommer det väldigt snabbt en del inkomster.[br]Inte stora, men hemsidan åtminståne blir gratis för dig.[br]Och så småningom lyckas du att presentera dig och dina produkter, bygga ett litet nätverk och hitta din nisch.[br][br]Kolla t ex på http://www.blogdollars.info/  längst ner står det "This site is monetized by Google Adsense".[br][br]Just Do It![br]& Lycka till!
Mvh
Daniel
websupporten.com

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.