Kan man få 100% finans för sin affärsidé ?

9
Hej,

Jag undrar, om man har en fungerande logiskt affärsidé, men dåligt med start budget, Kan man få söka finans till 100% för att kunna starta företaget , eller måste man ha någonting i handen först ?
7
Det kan man, dock får man ställa en säkerhet istället. En annan finansieringsform än den vanliga, dvs. låna av banken, är riskkapitalist. Denna kan ge dig upp till 100% om det verkligen är en bra idé. En stor nackdel med en sådan är att den vill ha en utgångsperiod som brukar ligga på ungefär 3-5 år och detta kan vara för många företagare just uppstartsperioden.
et krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Besök oss på Konzult.se, där tar vi hand om dig!
9
Tack för tipset Mathias ... jag hör av mig ...
187
Vanliga svenska banker ängnar sig inte åt "riskkapital" Att begära andra aktörer gå in med 100% kan vara vanskligt då vilkoren brukar leda till att utlånaren till slut äger hela "bolaget" [br]Men sök på google, där får du en hel massa träffar [br] [br]en länk till Svenska Riskkapitalföreningen [br][url]http://www.svca.se[/url]
Frilansande människa
7
Ingen har sagt att banker ägnar sig åt det, utan poängen var att visa att det fanns en annan finansieringsform där man kan få 100 % uppbackning. Inget annat. Jag har god erfarenhet av riskkapitalister och förhandlande med dessa. Har man en idé som är bra och presenteras på ett för dem övertygande sätt så kan man förhandla om villkor som ägande mm... [br] [br]Men det brukar vara en grundregel för riskkapitalister att satsningen bör ligga på omkring 4 mkr och uppåt för att det ska vara intressant vilket gör att idén måste vara väl genomtänkt och av det större slaget. [br] [br]Jag rekommenderar varmt ett besök hos Nutek och deras avdelning finansiering. Tryck på nedanstående länk så kommer du dit direkt: [br] [br]http://www.nutek.se/sb/d/307
et krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Besök oss på Konzult.se, där tar vi hand om dig!
187
[quote]Ingen har sagt att banker ägnar sig åt det,[/quote] [br]Sorry, Det var jag som läste för fort och missade svängen! :lol:
Frilansande människa

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.