Affärsänglar i göteborg, vart?

52
Hej!

Söker kapital till mitt blivande företag. Affärsänglar, riskkapitalbolag osv är alla former välkomna.

Har stora problem med att hitta finansiering i göteborgsregionen. Kan någon tips mig vart jag finner?

Har redan tittat på alla i denna listan:
http://www.svca.se/home/page.asp?sid=337&mid=2&PageId=19174
2066
2
Vad är det som brister? Vad får du för motivering till att ingen är intresserad?
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
52
[quote author=Jonathan link=topic=5980.msg28748#msg28748 date=1256233466][br]Vad är det som brister? Vad får du för motivering till att ingen är intresserad?[br][/quote][br][br]Finns för det första få att välja på i göteborgsområdet. Sen har någon haft problem inom organisationen, 2 av dom anser att det är en för liten investering. Andra är inte intresserade av så lågt teknologiska lösningar, andra gör inte IT investeringar. [br][br]Finns olika anledningar, men gemensamt har dom alla att dom tycker att produkten är bra men att dom inte kan hjälpa mig. [br][br]Connect Väst affärsängelnätverk vill jag gärna ta del av, men deras språngbrädeprocess tar minst 2-3 månader, och sen får du kanske träffa affärsänglarna. Kan inte vänta så länge. [br][br][br]Så letar nu efter nya finansieringsmöjligheter.
2066
2
Hur mycket behöver du och vad erbjuder du?
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
52
[quote author=Jonathan link=topic=5980.msg28751#msg28751 date=1256234126][br]Hur mycket behöver du och vad erbjuder du?[br][/quote][br][br]Max 150 000kr, erbjuder... menar du i aktieandel?
2066
2
Vad är din motprestation mot att få "låna" 150000:-[br]I andelar, i ränta, i risk, eller vad får jag för mina pengar?[br][br]Se det som en hypotetisk fråga, jag har inte 150000 som jag inte behöver för egna projekt för tillfället.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
52
[quote author=Jonathan link=topic=5980.msg28754#msg28754 date=1256235373][br]Vad är din motprestation mot att få "låna" 150000:-[br]I andelar, i ränta, i risk, eller vad får jag för mina pengar?[br][br]Se det som en hypotetisk fråga, jag har inte 150000 som jag inte behöver för egna projekt för tillfället.[br][/quote][br][br]Det är i andelar då jag är ute efter både kompetens och kapital. Behöver nödvändigt inte vara en finansiär som är ute efter snabb exit.
39
Vad är det för produkt eller tjänst du behöver pengar till då? Väl presenterat så borde du ju lyckas om iden är bra.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.