Starta eget bidrag

4
Nån som vet? jag har starta eget bidrag tom den 18 dec, sen då? ringt o frågat om förlängning men de finns 2 krav som de kan gå med på ,tillstånd alt vart sjuk så pass länge.Inget av dem har jag att komma med.Min marknasdföring har tagit tid o pengar, jag har bara haft 2 jobb,nu har jag troligen lite annat som jag tänker pyssla med via mitt företag.Men de vet jag ju inte nu om det drar in pengar.

Vad gör man sen? ringer a-kassan? anmäler sej som arbetssökande igen? arbetsförmedlingen? måste man då lägga företaget vilande?
vh Björgan
54
Hej Björgan [br] [br]Vad jag har hört så är det tufft efter man har fått starta eget bidrag, om inte företaget går som planerat. [br]Jag tror du blir av med A-kassan, även om du har dagar kvar, så det är nog bäst att söka nytt jobb. (Det kan vara annorlunda idag) [br] [br]När det gäller företaget så kan du jobba på tills du hittar ett jobb och sedan fortsätta vid sidan om din anställning. (om du har rätt till a-kassa så måste du lägga ditt företag vilande) [br] [br]Ring arbetsförmedlingen och fråga så berättar de säkert hur du ska göra. Dom kan faktiskt vara hjälpsamma ibland :) [br] [br]Här kanske du hittar något mer om starta eget bidrag - [url]http://www.foretagande.se/forum/starta-eget-bidrag.php[/url] [br] [br]Mvh Bosse
29
Om Du vill börja stämpla, vilket jag antar att Du vill eftersom det annars kan bli en lite knaper tillvaro, så måste Du tyvärr lägga företaget vilande. [br] [br]Om Du klarar det ekonomiskt så antar jag att det inte finns något som hindrar Dig från att anmäla Dig som arbetssökande på arbetsförmedlingen medans Du fortfarande har Ditt företag aktivt. [br] [br] [br]// Jens
4
Har 3 olika till jobb på gång inom mitt företag, men hinner inte veta innan den 18 dec om det kommer gå ekonomiskt,lägger jag mitt företag vilande försvinner de jobben också.. Sitter i en rävsax känns det som.
vh Björgan
758
1
Vad ska man säga.... [br]Kanske PM mig, så har jag en bra lösning åt dig :wink: [br] [br]Sedan kan en enskild firma aldrig vara vilande. en enskild firma är du själv och så länge som du står upp, så är firman aktiverad. [br] [br]Hälsningar! [br]Stefan
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.