Starta eget bidrag och lön?

1
Har blivit beviljad stöd vid start av näringsverksamhet av Arbetsförmedlingen. Vid diskussion med Arbetsförmedlingen var det helt OK att ta ut extra lön ur företaget men när jag för förra månaden skulle fylla i aktivitetsrapport på Försäkringskassan noterade jag att man är tvungen att fylla i ev. lön/inkomst.

Ringde Försäkringskassan som sa att det under helger är helt OK att ta ut lön utan att det ska påverka aktivitetsstödet.

Men, någon som har koll om det finns restriktioner eller krav på min egna rapportering för helgarbete eller är det OK att ge mig ex. en lön på 20 000 för arbete på helger utan vidare mer specifikation på omfattning? Eller om det finns risker att ge en hög timlön, ex. 3000kr / timmen för helgarbete?

Tack på förhand!
1
1
Hej är i precis samma situation själv. fick du reda på hur det var?
1
[quote="handers" post=53045]Har blivit beviljad stöd vid start av näringsverksamhet av Arbetsförmedlingen. Vid diskussion med Arbetsförmedlingen var det helt OK att ta ut extra lön ur företaget men när jag för förra månaden skulle fylla i aktivitetsrapport på Försäkringskassan noterade jag att man är tvungen att fylla i ev. lön/inkomst. Ringde Försäkringskassan som sa att det under helger är helt OK att ta ut lön utan att det ska påverka aktivitetsstödet. Men, någon som har koll om det finns restriktioner eller krav på min egna rapportering för helgarbete eller är det OK att ge mig ex. en lön på 20 000 för arbete på helger utan vidare mer specifikation på omfattning? Eller om det finns risker att ge en hög timlön, ex. 3000kr / timmen för helgarbete? Tack på förhand![/quote] Jag är också i samma situation och undrar om jag kan ta ut lön från mitt AB under perioden jag har beviljats starta eget-stöd? Hur gick det för er?

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.