bidrag till starta företag när man är under 25 år

18
Jag vill inget annat än och starta ett företag, jag tror på min idé och ska sattsa på den till tusen.
Nu till problemet

För att få starta eget bidrag måste du fyllt 25 eller har något funktionshinder.
jag e varken 25 eller har något hinder..

Finns de någon annan lösning?

2066
2
Starta företaget utan bidrag?
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
632
3
Om du tror på din idé så mycket så antar jag också att du räknat med att tjäna pengar på det. Jag antar att du har en bra kalkyl, att du gjort en budget som ger vinst.[br][br]Starta-eget-bidrag är ju några tusenlappar för att du inte ska behöva plocka lön ur företaget till en början. Så:[br][br]1. Ditt företagande ger vinst direkt och du kan leva på företaget från start.[br]2. Du tar ett lån för att klara dina kostnader under den första tiden.[br][br]
151
Är det en bra idé kanske du kan få riskkapital?
MVH Richard Andréasson
2
Hej Josefin, [br][br]det låter väldigt roligt att du är intresserad av att starta ditt företag och det hörs att du brinner för din ide.[br]Hur går det för dig? jag driver själv ett företag inom handel och tycker du att det skulle vara intressant med ett bollplank är du välkommen att höra av dig.[br][br]Väl mött![br][email protected]
2360
37
Går du arbetslös nu och har A-Kassa ex så kan det vara läge att skaffa all kunskap innan du ev får startaegetbidrag. Det finns en hel del att tänka på, dels vilken regering vi får, hur ser det ut efter den 19 september när valet är över. Är det i en bransch där miljöaspekter kommer in så är 1 juli ett datum som bör ha passerat som är guld för vissa företag så länge pengar finns kvar, ibland tar de slut redan efter några månader. Om du har möjlighet att ta ett lån som idag har mycket låg ränta där du köper något som genererar inkomst direkt kan var en mycket bra väg. Det går att få lån från 1.2% med fast egendom och bra kontakter. Då kan du få bra priser vid snabb betalning. Gå även en kurs i bokföring eller låna någon bok om det på biblioteket. själv när jag tar mig an någon så ska personen ha ganska gedigna bokföringskunskaper så att personen hänger med i de olika turena och finner glädje i hur man kan åstadkomma saker som ligger helt utanför vad man lärt sig.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
21
Vet inte hur gammal du är men en idé kan vara att planera som bara fan tills du fyller 25. Har du alla pusselbitarna på plats när dagen kommer så lär det nog kännas otroligt lätt och motiverande att köra igång. Då är det bara all handling kvar.
Internetentreprenör - Bloggar på JohannesLarsson.com

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.