Kreditkort, lån för ett nystartat företag utan inkomst?

73
Hej alla.

Har nyligen startat eller rättare sagt registrerat att företag som kommer vara e-handel.

Ansökte hos SEB en betalkort men nekades på grund av att jag inte har någon inkomst...

Vad finns det för andra val? jag behöver rättare sagt pengar att beställa varor, jag kommer endast beställa varor är en kund beställer hos mig, där av betalar jag av fakturan på tex kreditkortet i slutet av månaden när kunden betalt varan till företaget.

Finns det några över huvudtaget val för mig ? starta eget bidrag går ej eftersom det var gräns på 25 år.

MVH
Jonas
Jonas
2360
37
Det där är ett dilemma med banker att när man behöver låna får man inte eller till svinaktig ränta och när man inte behöver är de hur vänliga som helst. Det är lika bra att du vänjer dig lånar pengarna privat och på det sättet skaffar dig ett litet kapital så det går runt. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
73
[quote="lars arenander" post=42853]Det där är ett dilemma med banker att när man behöver låna får man inte eller till svinaktig ränta och när man inte behöver är de hur vänliga som helst. Det är lika bra att du vänjer dig lånar pengarna privat och på det sättet skaffar dig ett litet kapital så det går runt. Lars[/quote] Ja allt för grisigt att neka tycker jag, trots allt inga betalningsanmärkning och har räkningar som jag betalar. Har försökt på privat, men snåla päron som man har så går det ingen vidare.... Funderar om det nu inte finns fler altenativ, verkar ju inte finnas det, jag behöver 5000:- för att få in lite varor, och det är minimala pengarna, mer skadar inte, men jag skulle klara mig på dessa.
Jonas
50
1
https://trustbuddy.com/ kanske kan vara värt att kolla upp. Har bara hört talas om siten, så jag vet inte hur bra/dåligt den är i praktiken, eller hur lätt det är att få lån där. Men eftersom dom vanliga vägarna verkar stängda för dig så kanske det kan vara ett alternativ.
73
[quote="zab" post=42866]https://trustbuddy.com/ kanske kan vara värt att kolla upp. Har bara hört talas om siten, så jag vet inte hur bra/dåligt den är i praktiken, eller hur lätt det är att få lån där. Men eftersom dom vanliga vägarna verkar stängda för dig så kanske det kan vara ett alternativ.[/quote] Verkar vara räntefritt o.s.v i 14 dagar men det är alldeles för kort lån.. Förnyelse på 470:- sek i månaden svider ju om man ska ha detta i ett par månader... Tack endå för tipset.
Jonas
117
Finns ingen möjlighet för deg att ta betalt av kunden i förskott? Kan ju vara ett alternativ till en början för att få in ett litet kapital.
73
[quote="Johan Kuylenstierna" post=42868]Finns ingen möjlighet för deg att ta betalt av kunden i förskott? Kan ju vara ett alternativ till en början för att få in ett litet kapital.[/quote] Jo jag har förskottsbetalning, men hade ju hoppats på att kunna köra med postförskott oxå eftersom vissa tycker det är säkrare och smidigare. Känns även dumt eftersom det kommer dröja ännu längre för än kunden får varorna, vill försöka dra ner på leverans tiden så mycket som möjligt, även fast beställning måste göras hos leverantören när kunden beställer hos mig.
Jonas
2066
2
[quote="alpis19" post=42864] och har räkningar som jag betalar.[/quote] Hur får du pengar till dessa om du inte har någon inkomst? Du måste ju inte ha kredit utan kan använda ett vanligt VISA-kort utan kredit så länge du har täckning på banken. 5000 är just inte direkt oöverstigligt? (I värsta fall får du väl hoppa in på något tillfälligt jobb en vecka och tjäna extra pengar).
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
73
[quote="Jonathan" post=42882][quote="alpis19" post=42864] och har räkningar som jag betalar.[/quote] Hur får du pengar till dessa om du inte har någon inkomst? Du måste ju inte ha kredit utan kan använda ett vanligt VISA-kort utan kredit så länge du har täckning på banken. 5000 är just inte direkt oöverstigligt? (I värsta fall får du väl hoppa in på något tillfälligt jobb en vecka och tjäna extra pengar).[/quote] Får ett par hundra i månaden till mitt sparkonto av far som räcker till dessa räkningar, mobil räkning etc. Vet faktiskt inte hur jag ska lösa detta, tråkigt nog att det blev så såg upp väldigt mkt att driva detta företag. Man vill ju inte låna pengar av vem som helst heller.
Jonas
119
Kolla med fler banker. Och presentera ditt företag och din affärsplan ordentligt. Tror dem på dig bör det inte vara några problem att få ett kreditkort med en kredit på 5k.
peterkorkala.se - godis24.se, japanfakta.se, faktabank.se. Håller på att starta upp e-handel på godis24.se
73
Har varit kontakt med flera olika och berättat min affärsplan och hur betalning kommer ske o.s.v och direkt när jag sagt att ingen inkomst så har dom sagt nej, utan tvekan alltså...
Jonas
2066
2
Varför inte leta upp ett tillfälligt jobb då?
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
119
Jag håller med Jonathan, hitta ett extrajobb en vecka så har du dina 5000 kr. Är du arbetslös nu?
peterkorkala.se - godis24.se, japanfakta.se, faktabank.se. Håller på att starta upp e-handel på godis24.se
73
Japp helt arbetslös, har endast timanställning som vägarbetare, men det är endast sommartid... Har ingen närvän eller något som kan anställa mig ett litet tag heller, så det blir svårt att hitta jobb bara så.. MVH Jonas
Jonas
2360
37
Avvakta med fortsatt företagande tills du har lite mer kapital, den summa du nämner kanske man kunde börja med på 60-talet. Du kommer bara få bekymmer om du fortsätter ju nu. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.