Import av elektronik och annan eftertraktad vara

10
Hejsan
Jag har länge funderat på denna idén jag har haft sedan jag drev ett UF företag i skolan.
Jag har redan goda kontakter med flertalet leverantörer och jag har ett ganska stort utbud av produkter som jag kan importera.
Jag hade tänkt mig att fungera mest som importör och leverantör åt andra företag i sverige och möjligen andra eu länder.
Och jag vill också kunna bygga upp ett utbud som jag kan hålla lager på "mindre lager" och möjligen sälja till privatkunder med.

Anledningen till att jag skriver här är mest för att se om ni har någon syn på hur jag kan utveckla min idé så jag kanske inte tänker för enkelspårigt med detta om vilka jag ska rikta mig till och sälja.
Kanske också har ni några idéer om hur jag ska komma i kontakt med företag som möjligen vill bli kunder.
Skriv gärna här i tråden eller skicka ett meddelande till mig 🙂

Mvh Jimmie
2066
2
Kan inte hjälpa dig i stort, men en kommentar. Jag skulle inte vilja handla av dig som åf om kunderna också kan handla av dig direkt, alternativt behöver du vara stenhård på att inte lämna rabatt till "vanliga" kunder.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
10
Nej det har jag med tänkt på, Kan ju vara så att min kund "ett företag" vill ha ensamrätt på produkten jag importerar åt dom med. [br]Och det ska man ju kunna lösa beroende på vara osv.[br]men som du skriver man kan inte försöka sälja billigare än dom man själv levererar till då man förmodligen skulle förlora dom ganska snabbt :)[br]Troligen blir det så att jag får helt  enkelt välja antingen företag eller privatpersoner som jag ska sälja till.[br]Jag vill inte överdriva med ett nystartat företag och försöka mig på allt för mycket i början. [br]Det mest lönsamma hade ju varit att sälja till företag men går det att komma in på marknaden som leverantör? vet ni var jag skulle kunna skaffa kunder osv?  [br][br]Jag gillar att få kritik på detta för då känns det som att man utvecklar det mer som andra tänker och inte bara på sitt eget sätt, är ju andra som ska handla av mig inte jag själv :)[br][br]Tacksam för alla svar
2066
2
Det mest lönsamma är att sälja direkt till slutkund, om du räknar med samma antal sålda produkter, problemet är hantering, marknadsföring och allt sånt.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.