Egen design till tillverkning i Kina

1
Jag har en ide om att tilverka i Kina. Jag designar mina egna produkter och vill få dom tillverkade i Kina och sedan sätta ett eget märke på dom. Jag ser mest att man pratar om import här så jag har haft svårt att hitta hur man går tillväga. Jag står på ruta ett verkligen och vet inte vad nästa steg är. Hittar jag en fabrik då dit jag skickar skisser/3D modeller och sedan får test exemplar, eller hur funkar det? jag behöver all information jag kan få om detta ämnet. Ekonomiskt, praktiskt, åsåvidare så ös på =) jag är tacksam för allt. Mvh Jimmy
44
googla - be om prislistor och prover! [br]gå genom en agent [br]eller svenska handelskammaren, en bra öppning om inte annat? [br]Andra designers som tillverkar i Kina? [br][br]Fundera på hur du patenterar för om det är bra produkt är den rätt lätt kopierad när du inte är där och tittar på produktionen.
Vill man så kan man
16
Hejsan Jimmy,[br][br]Vi pa Yourlink2asia arbetar med tillverkning i Kina. Vi har kontor med Svensk personal i Guangzhou och Hong kong (sodra kina) [br][br]Vi tillverkar manga olika produkter, bland anant at svenska foretag som i sin tur satter sitt marke pa produkterna. Vi hjalper till hela vagen med design, prover, produktion och transport till Sverige.[br][br]Min kollega Mikael Hansson ar just nu i Sverige pa kundbesok, han flyger tillbaka till Hong Kong  om 1 vecka sa det finns mojlighet att traffa honom for mer information.[br][br]Ring eller maila mig sa hjalper vi garna till.[br][br]Ha en trevlig dag![br][br]Mvh,[br]Johannes Landstrom[br]www.yourlink2asia.com[br][email protected][br]08-559 236 48 (kopplar om till min kinatelefon)[br][br][br]
2
Hej[br][br]Som Johannes skiver ovan är det vanligaste att du tar kontakt med företag som våra, vilka har erfarenhet att arbeta med tillverkning i Kina.[br][br]Att direkt ta kontakt med en fabrik är rätt riskfyllt från Sverige, då fabrikerna ofta sänder bra prover som sedan inte överensstämmer med produktionen. Du behöver alltså en agent som Johannes ovan eller så kan du välja oss på Afine China som kan följa upp i hela processen och som är vana vid att jobba med kinesiska fabriker. [br][br]Vanligast fungerar det så att du antingen själv har ett prov du vill få tillverkat i Kina, eller att vi som agenter hjälper er att ta fram ritningar/prover som sedan ni får ett fast pris på.[br][br]Behöver du mer information är det bara att höra av dig.[br][br]Mvh Mika Sjöman[br][br]VD. Afine China Ltd.[br][br][url=http://www.afine-china.se]http://www.afine-china.se[/url]
24
Överväg att ta patent på produkten i Kina om det är en unik sådan. Visst, patentskyddet är inte alls samma sak här på fastlands Kina som i Europa och USA - men du kan iaf undvika en situation där ett annat bolag tar patent på DIN produkt och stänger ner er tillverkning. I övrigt rekommenderar jag dig att läsa på - börja med Poorly Made in China - information är din styrka.
Fredrik Grönkvist, Limited Partner http://www.ScandinAsian.se - Er svenska partner i Kina vid såväl små som stora importaffärer

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.