Företag som importerar kläder (skjortor)

7
Hej,

är helt ny men har börjat bli sugen på att starta lite eget. Dock skulle jag
behöva hjälp från någon mer erfaren.

Det är så att jag letar efter någon fabrik därifrån jag kan importera skjortor, både herr och dam skjortor. Dock främst manliga. Är det någon som har några kontakter skulle det uppskattas enormt!

Tack!

Simon
36
Jag vet ingen specifik fabrik. Men du måste nog först bestämma från vilket land du vill importera. Sedan finns det vissa instanser man kan kontakta för att bli ledd till rätt producent.[br][br]Vissa länder han preferenstull när man importerar från dessa länder.
7
Antar att det blir billigast ifrån Asien?? Letar efter något slags företag som samlar upp ordrar och sedan beställer från flera personer eftersom min beställning inte lär bli så stor.
36
Du letar kanske efter en grossist då?[br][br]Men om du själv ska importera från Asien ska du fortfarande titta på en del saker som produktion och tull. Det kan skilja en del.
7
Det är så att jag vill få tag i skjortor, enfärgade, rutiga och randiga. Där jag själv kan "designa",[br]välja färger etc. Sedan vet jag inte riktigt hur jag ska gå tillväga med import eller från grossister.
36
Detta är något du får kolla på själv. Asien är ju billigare om man köper ett större antal men ska du endsat ha ett mindre antal kanske du ska kontakta en grossist.
7
Okej, du känner inte till några grossiter i detta område?
7
Hej,[br][br]behöver kontakter till något/några företag som importerar kläder, helst långärmade skjortor. Spelar inte så stor roll just nu vartifrån utan att jag vill få namn på några företag.[br][br]Tacksam för svar.
36
Hur stora kvantiteter var det du skulle köpa in? Och hur ofta?[br]
7
Beror ju helt på försäljningen. Är sugen på att ta hem en del enfärade i olika färger samt randiga och rutiga i olika färger. Första leveransen lär inte vara speciellt stor. Något du kan hjälpa mig med?
7
Kanske100-200, beror ju på hur många styles det blir.
36
Jag kan eventuellt hjälpa dig.[br]Maila mig på [email protected][br]Berätta lite mer om ditt företag.[br][br]Vi hörs!
20
Kina har världens största textilindustri och de mesta kläder som säljas i Sverige tillverkars i Kina.[br][br]Vill du köpa skjortorna från Kina? Då kan vi hjälpa till. Vi är ett consulting företag som fokuserar på att tillhandahålla olika tjänster till företag som vill göra affärer med Kina. Vi kan leta efter leverantörer åt er och hjälpa er att etablera långsiktiga relationer med kinesiska företag.[br][br]Mäila mig om du är intresserad: [email protected][br][br]MVH/ Yangmei
Yasmine
www.magke.se
6
1
Hej Vi bor i Umeå och ursprungligen kommer från Bangladesh. Vi har bred kontakt i Bangladesh inom Kläd fabrik och företag som exporterar kläder utomlands. Just nu funderar vi att bli leverantör i Sverige. Vi kan ordna kläder efter din behövs. Hör av dig vid intresse på [email protected] MVH Shahin Akter
Seval
Hej Jag sysslar med affärsutveckling, Bulgarien producerar mycket texil. kontakta mig om du är intresserad
24
Trots att vi är verksamma från Kina skulle jag nog rekommendera Indien eller Bangladesh för all tillverkning och import av kläder och andra textilprodukter - vi har helt enkelt haft bättre erfarenhet av tillverkare av kläder i Indien och Bangladesh än Kina och vi ser att fler även söker sig dit
Fredrik Grönkvist, Limited Partner http://www.ScandinAsian.se - Er svenska partner i Kina vid såväl små som stora importaffärer
Seval
hej. är det fortfarane aktuellt. med skjortorna.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.