Importera saffran,nötter från pakistan

13
hejsan, skrev om ett likande ämne i en annan forumsdel men när bättre här.
Har som tanke att köpa in saffran främst från Pakistan, kommer troligtvis få väldigt bra pris på det och undrar lite. Kan man driva företaget från pakistan sen sälja till affärer,kunder,grosisster i sverige? jag bor i sverige och lever här. med tanke på lagar,skatter osv så lär det vara billigare att driva allt från pakistan. eller det det måste att man driver företaget från sverige?
2360
37
Riktig saffran är oerhört dyr och kan man få en direktkontakt är det  :giggle GULD värt :giggle :winner
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
13
Priserna varierar helt från år till år, detta året om jag förstått det rätt så var kg priset inte [br]extremt högt, förr året var de väldigt högt. [br]Sen så är saffran indelad i olika cerfikat om jag förstått det rätt.[br]finns olika kvaliter av saffran.[br][br]Saffranen måste ISO certifieras, ett certifikat att produkten är bra,godkänd osv. vart gör man detta?[br] [br][br]Och de priserna jag har fått uppgifter om så rör sig saffranen runt 6-7000kr /kg . [br]Dock vet jag inte inuläget vilken kvalite det håller osv.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.