Företag registrerat i Sverige men säljer i USA

1
Hej,

Jag har startat ett AB i Sverige och köper och säljer via Amazon.com i USA. För att enkelt förklara affärsmodellen som är den väldigt simpel:

Jag köper produkter på Amazon.com (i USA) från FBM (Fulfillment By Merchant) säljare och säljer vidare det på Amazon.com (i USA) som FBA (Fullfillment By Amazon).

Exempel: Jag Köper en stol för $10 och säljer det vidare för $40 på samma platform Amazon.com.
Det är alltså inte tal om någon import eller så.

Min tanke är att jag vill betala skatt och på eventuell vinst i Sverige via mitt AB.

Så min fråga är om jag är skyldig till någon skatt eller avgift i USA?

Om detta är till någon hjälp:
Amazons "fullfillment center" som tar hand om min vara ligger i Texas om det nu spelar någon roll eftersom olika stater har olika regler vad jag förstår. Men efter att varan är hos dom så skickar de varan till det lager som lämpar de bäst i landet. Det betyder att vid sälj tillfället så kan varan vara i vilken stat som helst som inte jag kan kontrollera. Jag tror inte detta har någon betydelse i frågan men nämner bara det i fall att.

En annan fundering som jag har är hur det blir med momsen? Alla varor som jag köper och säljer via Amazon är begagnade.

Tack på förhand!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.