Tillverkningskostnad?

118
1
Jag hoppas någon på detta forum ska kunna hjälpa mig!

Jag måste få fram lite fakta om vad det kan kosta att tillverka produkter i Asien eller någon annanstans där kostnaderna fortfarande är låga.
Produkten i sig kommer vara en teknisk lösning med en display som ska kunna ta emot information från några olika sändare inom ett visst område. Som ni säkert förstår kommer det bli en specialtillverkad produkt och det är detta som gör det svårt för mig att få tag på en vettig/trolig prisbild. Någon med erfarenhet av liknande? Kontakter i Asien?

Hade varit oerhört tacksam för er hjälp!
Jobbar på att förverkliga drömmar.
758
1
Jag är inte övertygad om att det skulle bli speciellt mycket billigare[br]att tillverka produkten i Asien än i Sweden.[br]En bestyckningsrobot med lödbana gör ett kretskort på mindre än 15 sekunder.[br]Idag finns det överkapacitet lite överallt.[br]Sätt ihop produkten fixar "Anders Eklund" med flera i princip gratis...
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
1165
Jag tror precis som Stefan att det inte blir särskilt mycket billigare att göra produkten i Asien jämfört med Sverige om vi inte pratar om serier på flera tusental i stöten.
118
1
Slår det väl ut kan det handla om upp emot 30.000 enheter. Men de skulle produceras i omgångar isåfall.[br]
Jobbar på att förverkliga drömmar.
758
1
Vi förutsätter att du har en jättebra produkt som ska tillverkas ;-)[br]Innan du har fått dina första tusen enheter, så finns det redan kopior på denna[br]produkt till salu överallt.[br]Ett vanligt fenomen med just Asien :nicka[br][br]Om vi utgår från att du gör allt som kan göras för att undvika ovanstående,[br]så är vi kostnadsmässigt tillbaka till Sweden igen.[br][br]
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
2360
37
Lettland har en annan lönebild och ligger nära till hands.  Du kanske skulle lägga verksamheten där, Man har platt skatt. Till Riga går det numera bra båtar, ytterligare en nyare sätts in inom några veckor och flyga kan för 1:- med lite framförhållning + avg.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
1165
[quote author=digoutyoursoul link=topic=5265.msg25431#msg25431 date=1240151900][br]Slår det väl ut kan det handla om upp emot 30.000 enheter. Men de skulle produceras i omgångar isåfall.[br][br][/quote][br][br]Har du 30000 enheter på gång rekommenderar jag dig att kontakta något av de företag som agerar som länk mellan Asien och Sverige. Det finns flera här på forumet som presenterat sig. Jag uppfattade ditt första inlägg som att det handlade om några hundra, eller i bästa fall ett tusental.[br][br]Baltstaterna kan också vara ett alternativ, liksom övriga östeuropa. [br][br]
118
1
Tack för alla svar![br][br]Sinnenas: För det första är produkten/lösningen menat för företag och för det andra inte en produkt som klarar sig på egen hand. Rent tekniskt kommer den behöva stöd från andra saker, t.ex sändare etc. För det tredje är inte konkurrens något som skulle påverka min verksamhet negativt, snarare tvärtom.
Jobbar på att förverkliga drömmar.
2066
2
Det låter på det du säger som det inte är tillverkningen som kommer blir dyr utan att utveckla produkten, ta fram tekniska lösningar, prototyper, ritningar, programmering mm.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.