Beställa från england?

13
Jag är i planeringen av att starta upp ett företag så jag har inte stenkoll på bokföring över huvud taget och framför allt inte när det gäller import, så jag hoppas att någon här kan räta ut mina frågetecken.

Hur går jag till väga om jag ska köpa en vara som kostar £263.92 (£316.70 incl. VAT)och frakten är £14.50?
Behöver jag tänka på tullen när det är från englad? Vilka kostnader tillkommer?
Betalar jag inkl. eller exkl. VAT och betyder det att jag ska eller inte ska dra av momsen på köpet? Drar man av momsen enbart på produkten eller räknar man med frakt och ev. övriga utgifter?

Jag blir bara mer och mer förvirrad ju mer jag läser om det..
22
Hej! Om du beställer varor inom EU tillkommer det ingen tull på varor. När du registrerar ditt företag ansöker du även om momsregistrering och då får du ett VAT-nummer eller momsregistreringsnummer. Detta VAT-nummer lämnar du till det företag som du köper ifrån och då betalar du ingen moms vid inköpet. Detta betyder att du inte heller får någon moms att dra av. Hälsningar Ewa Karlsson E.K. Presenter http://www.ekpresenter.se
ekpresenter
13
Tack! Deras moms är ju däremot, om jag inte räknat fel, mycket lägre än våran. Ska jag fortfarande lägga på den vanliga momsen eller samma moms som dom drog bort? Eller blir det helt enkelt så att dom drar bort en lägre summa och jag måste lägga på en högre? (=man tjänar lite sämre)

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.