Skepsis vs. Låg skatt

20
Har senaste tiden bollat fram och tillbaka mellan olika länder
där jag kan tänkas vilja öppna nytt bolag.

Aktuella här i Norden har då varit England,Malta eller Cypern.
När det kommer till internationellt värde så måste ändå England
vara överlägset. Men även högst skattetryck.

Malta är för mig uteslutet för det var överbefolkat i min mening, så kvar står nu Cypern eller England.

Hur är egentligen förtroende för ett företag registrerat i Cypern?

Tror ni man tappar fler kunder på sin hemsida än man tjänar på den lägre skatten i Cypern jämfört med England?

Har inte själv lagt märke till hemsidor med säte i Cypern så
tycks vara relativt ovanligt här i Sverige.

Ordervärdet på min sida är oftast relativt högt (10-20tkr B2B) men erbjuder 14/30 dagars faktura.


Förstorar jag upp hela grejen?
1468
246
Om du säljer till svenska kunder så är det korta svaret att alla företag som inte är registrerade i sverige har sämre förtroende än ett äkta svenskt AB. En kund på cypern lär ju däremot inte bry sig. Sen har man vidare frågeställningar av moralisk karaktär. Varför ska jag gynna ditt företag som inte skattar i sverige, jämfört med ett som gör det? Har du produkter som är så mycket billigare då?
20
Tror du kunder tänker så långt att man väljer företaget efter hur det gynnar företagskonturen? Är det inte bland företagarna själva detta kan sticka i ögonen? Är ju högst vanligt med denna sortens företag i alla fall, som har säte utomlands. Majoriteten av produkterna är billigare redan med Svenskt AB, men utvecklingen jag sett är att företag från Tyskland,England, Kina m.m. allt mer tar över den Svenska marknaden och då blir det svårare.
21
Hej, Jag har drivit företag på Malta senaste två åren och jag har inte märkt att någon kund har varit skeptisk. Så länge det är inom EU är det lugnt. PS. Man märker inte att Malta är tätbefolkat. Betydligt mindre människor här i jämförelse med Sverige. Behöver du hjälp att komma igång med företaget hjälper jag dig gärna med frågor.
Internetentreprenör - Bloggar på JohannesLarsson.com

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.