Licens

6
Hej!

Är helt ny här och jag hoppas att den här frågan hamnar på rätt avdelning.

Jag har lite funderingar på att försöka få licens i Sverige (ev Norden) på en viss typ av barnkläder/skor som bara säljs i USA. I nuläget är det är en e-butik som har licens på just barnkläderna av dessa märkena i USA. I Sverige finns dessa märken för vuxna men ej för barn. Hur går man tillväga? Vad får man vara beredd att betala? Någon med erfaranehet av detta? Jag skulle vilja dels sälja dem själv i egen butik och via nätet men även såklart vara återförsäljare till andra butiker i Sverige.
640
5
Hej, [br] [br]Varför inte bara maila frågan till företaget du är intresserad av och fråga om du kan få agenturen för barnkläderna? [br] [br]I värsta fall kan du få ett nej :wink: [br] [br]Enligt min erfarenhet kommer dom säkert ställa massor med frågor om hur du tänkt att marknadsföra märket så förbered dig väl. [br] [br]mvh [br] [br]R
49
Hejsan, [br] [br]De kommer antagligen kräva en väl arbetad marknadsplan, men har du en sådan så är du nog en bra bit på väg. Tips på hur du skriver och utarbetar en marknadsplan kan du få genom att söka på google. [br] [br]Lycka till! [br] [br]Mvh, [br]Mikael Hansson
you only live twice

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.