Få butiker att sälja mina produkter

5
2
Jag har precis blivit distributör för en produkt som passar bra in på sportbutiker. Nu undrar jag hur jag ska få dom att sälja min produkt. Jag har skickat mail till ett gäng butiker med info om produkten samt bilder men har fått väldigt få svar på dem.. Är det bättre att ringa direkt till butiken eller hur går man till väga?
2360
37
Du vet att mailet kommit fram då du fått lite svar. Tidsperspektivet vet vi inget om men det skadar aldrig att ringa eller på annat sätt göra det känt.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
86
6
En bra idé tror jag är att besöka butiken och kanske ha med sig något exempel på produkt. En vän till mig har gjort så, och hon har faktiskt fått en del napp på så sätt.
355
1
[quote="Gnulia" post=42830]En bra idé tror jag är att besöka butiken och kanske ha med sig något exempel på produkt. En vän till mig har gjort så, och hon har faktiskt fått en del napp på så sätt.[/quote] Här kommer en liten fuling eller "gerillamarknadsföring". Om du har ett gäng kompisar som kan hjälpa dig gör du så att du ber alla besöka ett antal sportbutiker och fråga om de har din produkt i butiken. De säger då nej, kanske ber om att få lite mer information och då har du naturligtvis givit dem ett prospekt de påstår ha fått på någon mässa eller dyligt. Du kan dock behöva bearbeta några buitker ordentligt innan. Bara en liten fuling :vissla Sedan skall du självklart utnyttja alla de idrottsföreningar du har runt dig. Många av dem har en liten kiosk där du frågar om de vill prova att sälja din produkt mot en liten förtjänst. Vad är det för produkt det handlar om? Möjligt jag kan hjälpa dig.
2360
37
Jag drar mig till minnes en budfirma för ca 30 år sedan som hade några bilar men det stod inte 1-7 på dem utan 9 12 18 osv. ett smart sätt eller illusion som gick hem. Så länge det inte är brottsligt så kan det leda till något bra. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
49
2
Jag sysslar med försäljning till företag. Kan säga direkt att maila kommer du inte långt på, ring och boka in ett möte. Där du erbjuder dig att berätta kortfattat om produkten.
http://www.50lappen.se
49
2
Jo kan säker fungera men frågan är hur effektivt det är.
http://www.50lappen.se
355
1
[quote="bleedz" post=43222]Jo kan säker fungera men frågan är hur effektivt det är.[/quote] Det där beror helt enkelt på dig. Är du en bra säljare gör du succe på att visa upp produkten för en butik. Är du inte duktig på att stå inför publik skulle jag föreslå du anlitar någon av alla de säljare du ser här på forumet. Själv rör jag mig inom idrottsklubbar och besöker sportaffärer. Om du kan beskriva produkten lite kanske jag ken ge dig några tips eller kunder.
338
25
[quote="webbgbg.se" post=42856][quote="Gnulia" post=42830]En bra idé tror jag är att besöka butiken och kanske ha med sig något exempel på produkt. En vän till mig har gjort så, och hon har faktiskt fått en del napp på så sätt.[/quote] Här kommer en liten fuling eller "gerillamarknadsföring". Om du har ett gäng kompisar som kan hjälpa dig gör du så att du ber alla besöka ett antal sportbutiker och fråga om de har din produkt i butiken. De säger då nej, kanske ber om att få lite mer information och då har du naturligtvis givit dem ett prospekt de påstår ha fått på någon mässa eller dyligt. Du kan dock behöva bearbeta några buitker ordentligt innan. Bara en liten fuling :vissla Sedan skall du självklart utnyttja alla de idrottsföreningar du har runt dig. Många av dem har en liten kiosk där du frågar om de vill prova att sälja din produkt mot en liten förtjänst. Vad är det för produkt det handlar om? Möjligt jag kan hjälpa dig.[/quote] Skoj idé!! Jag hade med ringt runt. Mejl hamnar i slasken.
2
Börja med att lista alla butiker som skulle kunna sälja din produkt ,det behöver nödvändigtvis inte bara vara sportbutiker, börja med de privata butikerna de stora sportbutikerna är svårare att komma in direkt dessa får man bearbeta på lång sikt för att kunna få volym. Se även över din produkt och se hur länge den kommer att hålla på marknaden dvs produktcykel, kolla även om dina konkurrenter har en liknande vara. Gör en argument list för just din produkt mm. Ja det är mycket att tänka på.
2360
37
Ring först och tala om att du tänker meila, ring sedan några dagar senare och hör hur produkten tjänsten uppfattades. Inför introduktionen av mitt nya projekt KVI....... har jag gått till väga på ungefär detta sätt samt även senare besökt målgruppen till allas belåtenhet. Enkelt roligt och effektivt. Att lyssna av vad man tycker om det man har att erbjuda är mycket viktigt. Ofta får man verkligt bra råd som man kan gå vidare med. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
1
Det absolut bästa är att göra ett ordentligt produktblad, gå till de butiker som du tror skulle kunna sälja din produkt/dina produkter och lägga fram dina bästa argument för varför kunder skulle vilja handla just dina produkter och varför just denna butik skulle gynnas av att sälja dina produkter. Kör hårt och lycka till!
157
1
Hur ser de ekonomiska incitamenten ut? Money talks...
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
9
testa www.lookpage.com. du kan nå alla butiker på ett och samma ställe
2360
37
När butik väl är funnen var försiktig med kredit, även när det gäller kända affärer. Ofta har man lagt ut ut namnet på enskilda personer som lätt går i konkurs. Ta en så enkel sak som brist på snö i mellansverige. Det kommer säkert många konkurser utav detta om något halvår och framåt. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
12
1
Skulle vilja prata med med dig. Skicka ett PM till mig. Har en bra marknadskanal.
2
Hej! Jag är i samma situation som du var. Hur har det gått och har du några tips? :)
2
Hej! Jag söker återförsäljare för kläder som jag distribuerar. Har du några tips?
822
48
Stora partier? Vilken typ av kläder? Att kontakta webbutiker direkt kan kanske vara en väg? Starta en egen webbshop eller sajt där du listar produkter och köper några Adwords på bara de ord och fraser som du tror folk söker efter. T ex "importera kläder" eller vad du nu vill hittas på. Spånar lite bara :)

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.