Hur komma i kontakt med inköpare?

507
1
Hur jobbar lite större företag när de köper in produkter?
Om jag vill erbjuda en märkesprodukt som jag är agent för i Svergie, till exempelvis Clas ohlson eller liknande företag. Vilka vägar går man för att komma i kontakt med dem? Och hur lyckas man få in sin produkt?

Tacksam för tips från någon som har erfarenheter.

Mvh

Daniel
Billiga solglasögon - www.trendystuff.se
www.spaweekendhotell.se - Spa portal
90
Hej Danne, Ring till de företag du tror kan vara intresserade av din produkt/tjänst. Försök att få till ett möte där du presenterar ditt erbjudande. Kom ihåg att du behöver tålamod för att sälja in större affärer. MVH Billy
www.affelin.se www.facebook.com/AffelinBda
157
1
Hej. Du måste påvisa varför de ska köpa in den. I många fall så gäller "money talks". Det är ofta skälet till att företag köper in en produkt. Så din huvuduppgift är att ringa upp och prata med ansvarig och sälja in din produkt. Du ska påvisa att din produkt är bäst! Läs på om försäljning. Kolla på biblioteket eller köp böcker. Behöver inte kosta så mycket. Tänk också på att ett Nej inte alltid är ett nej utan ett kodord för att du ska berätta mer. Så stålsätt dig och börja sälja!
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.