Boka in möten via E-post?

30
Jag har startat eget som konsult inom marknadsföring,och undrar om man via riktade mejl till beslutsfattare (självfallet kommer jag reseracha företaget innan jag mejlar) kan boka in möten? Eller är det bortkastad tid? Är det kalla samtal som gäller?
367
46
Det känns som om din förra satsning på e-mail till kundämnen inte lyckades? Om du skall erbjuda dina tjänster som konsult inom marknadsföring så har du naturligtvis en uppförsbacke om du inte själv kan marknadsföra din egen kompetens på ett sätt som får kundämnen att bli prospects. I första steget. Och i nästa steg förvandla dem till kunder. Här är ett förslag som du kanske kan testa för att få koll på bästa sättet att komma i kontakt med marknaden: Researcha 100 företag.eller gärna 300. Dela upp dem i tre högar. A: Skriv e-mail till en grupp och berätta att du kommer att ta kontakt med dem. (13 december förra året fick du bra tips av Janeo här i forumet om formuleringar i sådana mail) Ring upp dem. B: Till grupp nr 2 skriver du pappersbrev via snailmail och följer upp med ett telefonsamtal. C: Till tedje gruppen ringer du direkt. Utan förspel. Simsalabim så har du gjort en test på bästa sättet för just din del, att skaffa kunder. Du måste själv göra jobbet, du kommer aldrig att få svar vare sig här i forumet eller annorstädes om hur just du skall göra för att bli framgångsrik marknadsförare. PS De allra flesta som du kontaktar är fullt nöjda med sina leverantörer och vill absolut inte ha med dig att göra. Anser sig inte ha tid att ta emot dig. Hur duktig du än är. C:a 10 % kanske just nu är missnöjda med något hos leverantören och kan därför vara intresserade av att lyssna på vad du kan erbjuda. DS Lycka till! Imre R ...sky is he limit...
Redaktuellt

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.