Få billig marknadsföring att nå rätt målgrupp!

5
Hej!
Vi är en nystartad webbshop som säljer hundtillbehör och vill ha lite tips på hur man ska kunna nå ut med billig marknadsföring till rätt målgrupp.
Det vi märkt hittills är att Facebook är det som varit mest lyckat. Reklamblad/visitkort fungerar men det har inte alls den genomslags kraften.
Så finns det någon som har lite tips vore det väldigt tacksamt!
Tack på förhand!
7
2
Google Adwords är ett bra verktyg för att nå ut till nya kunder. Man betalar helt enkelt för att få annonserna när man söker på google. Under det året som jag har drivit mitt företag har jag fått ungefär 90% av mina kunder på så vis. Ett annat sätt att sökordsoptimera. Det betyder att ni ska hamna högt upp på Google när någon söker efter saker ni erbjuder. Detta är ganska krångligt men det finns mycket guider för grundläggande kunskap inom detta. Sen är det såklart jätteviktigt att de kunder som väl kommer till er sida stannar kvar. Om jag ska vara ärlig så känns inte designen och logotypen särskilt förtroendeingivande för tillfället. Ni skulle behöva anlita en duktig webbdesigner som fixar till shoppen. En bra logotyp kan jag hjälpa till med. Bara att höra av er! /Isak
mvh Isak Jonsson Grafisk Designer http://Isakjonsson.se

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.