Hjälp med finansering

6
2
Jag har en färdig produkt klar att börja tillverka men..
behöver kapital till:
design,mönsterskydd ev patent,start av AB
verktygsinköp,marknadsföring.
Räknar med att kunna nå 10% av den totala marknaden
det betyder 4 000 000 st tillverkningskostnaden ligger på under 1kr
ut priset till kund ca:10 kr
Produkten finns inte på marknaden..

Var/hur hittar man en riskkapitalist?
14
1
Om inte produkten finns på marknaden hur kan då bara räkna med 10% av marknaden? Du kan hitta dom här sen finns det en del nätverk som man kan prata med. Hur stort belopp är det du söker?
6
2
Va lite otydlig i min beskrivning av marknads andelen,min produkt passar till en annan produkt som det säljs 40 000 000/år, och man köper inte min produkt varje gång man köper den andra. Låter konstigt med så blir det. Och räknade lågt att man köper min produkt var 10/gång man köper den andra. Jag behöver kapital till mönster/designskydd ev patent, köp av aktiebolag,verktygsinköp(jag äger verktyget som produkten tillverkas i hos leverantören),marknadsföring,reklam. Summa kapitalbehov 400-500 000.
1468
246
Du får sätta ihop en snygg och trovärdig affärsplan och sen börja traska runt till dom olika bankerna,Almi osv.. Kan du visa riktiga kalkyler, och tror på det själv, så kan du övertyga en bank om att det funkar. Låna inte för lite bara, för det ser inte genomtänkt ut att först låna 300 000 och sen be om 300 000 till.. Bättre då att begära 600 000 direkt. Det är det sättet man oftast kommer igång på, och man får vara beredd att gå i personlig borgen. Det man ser i TV om 'drakar' som investerar miljoner i en ny produkt hör nog mer till ovanligheterna och är mest en TV-show.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.