Marknadsföra produkt, få in den i detaljhabdeln

2
1
Hej alla kloka!

Tänkte be om råd! Har nyligen startat försäljning av en barnprodukt här i Sverige som i regel knappt finns här idag. Genom marknadsföring på Facebook sålde jag en om dagen den första veckan, vilket var över förväntan. Stoppade därefter marknadsföringen då sommaren kom och har legat lågt sedan dess, och givetvis har försäljningen stannat upp också.
Har lagt in till Skatteverket om att starta företag och väntar på svar.
Produkten säljs via en webshop som ägs av ett annat företag i dagsläget.
Har nu funderingar på att sälja in produkten till barnbutiker, och undrar vad ni tycker är bäst strategi?
Har tänkt skapa ett portfolio, och informationsblad. Frågan är om jag ska gå mailvägen, telefon (varigenom jag troligtvis blir hänvisad till mail) eller om jag bara ska dyka upp oanmäld i butikerna?

Har någon några andra förslag?

M
64
11
Hej, Jag skulle vilja säga att det säkraste och mest effektivaste kortet är att dyka upp i butikerna och fråga om du kan få återkomma med ett personligt möte där du kan informera om din produkt. Folk gillar oftast inte telefonförsäljare och det är alldeles för lätt och bekvämt att trycka på delete knappen när de får ett mail. Bäst är som sagt att gå till butiken men har du inte den möjligheten kan ett förslag vara att göra ett massutskick per mail som du sedan följer upp per telefon. Jag skulle även rekommendera att du startar en egen hemsida som du sökmotoroptimerar för ditt område där du även hänvisar till vilka återförsäljare som finns. Om du får upp trafiken på din hemsida kan du i samband med ditt möte med framtida återförsäljare visa statistiken för din hemsida och då enklare få med dem på tåget. Hör gärna av dig om du behöver mer hjälp,
37
3
Hej. Jag har drivit webshop tidigare inriktad mot barn, vi säljer fortfarande i olika försäljnings kanaler. Skulle vilja höra mer om produkten.
2
1
Hej, Absolut :) Vill du ta det via telefon eller mail? Mvh katarina
37
3
Sänd ett mail till [email protected] :)

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.