Hjälp med slogan

3
3
Tja, jag vill hitta på en bra slogan till mitt företag, men just nu är det total stiltje i tankesmedjan.
Kan du hjälpa mig?

Jag jobbar med och köpa upp ett flertal olika bilmodeller runt omkring i hela Sverige och min målgrupp är ju ägarna till dessa fordonen, så min slogan får gärna göra någon intryck på kunderna och vara skriven i lite "proffsig" ton.

Svenska eller engelska...

Tacksam för all hjälp!

Ha det gott

Josef
Ulla Karlsson
Funderade lite på detta men inte så lätt. Har du kommit någonvart? [url=http://pleasecopyme.se/2012/08/sa-skriver-du-en-slogan-som-satter-sig/]Här är en bra artikel som kanske kan hjälpa.[/url]
3
3
Hej, tack för artikeln hjälpte faktiskt en del! Har ej kommit fram till något speciellt, förutom typ; din framtida samarbetspartner eftersom vi då kommer vända oss ut till både företag och privatpersoner. och är det så att de äger något av de modellerna vi är ute efter vill vi ändå kunna sticka ut ur mängden med någon slogan som kan va både lockande och ändå på något sätt visa att vi är seriösa liksom så de väljer oss helt enkelt..
12
4
Du kan ha slogan "we take care of it" Sen beror det på helt enkelt vad ditt företag heter också eller villket namn du kommer att synas ute med
www.technologi.se
1
Ifall du enkelt vill skapa en slogan som kommer från styrkan och stilen hos ditt företag så ger jag dig ett ord: [b][u]USP[/u][/b] [b]U[/b]nique [b]S[/b]ales [b]POSITON[/b] Det här är inte samma gamla klyscha du hört förut, utan ett klart och enkelt sätt att snabbt definiera vad du gör, hur det hjälper kunderna och varför du är bättre än alla andra. Skapa en slogan som baseras på ditt USP. Men hur skapar men ett snabbt USP? [i]Jo, följ bara den här simpla snabbstarts-formeln: [/i] "Jag hjälper [Den här gruppen människor]... att [Fördel(ar) från din service]...[Bättre, Snabbare etc.]... än [Konkurrenter eller vad som är allmänt vedertaget] Det här är hur du enklare kan få struktur när du skapar en slogan som rättvist representerar ditt företag. Lycka till
40
1
Hej! Har du hittat en bra slogan ännu?
ReklamEliten, Billig och Snabb reklam.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.