Underlerkonsut åt konkurrent

1
Jag driver ett konsultföretag där jag utför tjänster åt privatpersoner åt mindre företag.
Nu har jag kontaktats av ett företag i närliggande bransch, som vill bygga upp likadan verksamhet på samma ort.


Deras ide är att jag ska kunna gå in som konsult och utföra dessa uppdrag åt dem några h/per vecka. Dom tar alltså betalt av kunden och jag fakturerar dem (dom driver alltså kunderna, sköter admin och marknadsföring till mig fast i sitt "namn". Jag blir om jag förstått det rätt den enda som utför dessa tjänster hos dem.

Jag kommer utöver dessa timmar fortsätta driva mitt företag som vanligt. Tänker att detta kan ta 25% av en heltid. Övrig tid jobbar jag under "egen flagg"

Under förutsättning att jag kan fakturera det jag tycker är rimligt. Vad är för och nackdelarna med detta upplägg. tackar jag nej letar dom upp någon annan och vi konkurrerar. Men å andra sidan blir jag ju lite av min egen konkurrent nu... Tanakar?
367
46
Konkurrens är väl bra i sig. Den som är bäst vinner. -får flest uppdrag, -tjänar bäst. Konkurrera med sig själv verkar ju komplicerat. Kan din presumtive konkurrent fylla din dag med bra betalda timmar så är det ju bekvämare än att behöva riva fram kundämnen och prospects själv. Kan de däremot inte garantera dig en rejäl ersättning så kanske du inte skall medverka till deras etablering. MVH //Imre www.redaktuellt.n.nu
Redaktuellt

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.