Akut hjälp behövs! Adwords!

Anonym
Hej! Jag har drivit företag inom bemanningsbranschen i ungefär 3 månader. Har inte fått några kunder ännu, testat annonsera med mera. Är rätt stor konkurrens men jag har en nischad idé inom branschen och hoppas kunna locka kunder tack vare högre kvalité än konkurrenterna. Jag behöver dock få folk därute att veta att jag finns och har funderar på Adwords. Vad har ni för erfarenheter av detta? Jag har totalt 1000 kronor som jag kan lägga på detta. Inte mycket alls alltså.

Mina funderingar:
- Bör man lägga en högre daglig budget och avsluta när man ser att budgeten på 1000 kronor är uppnådd? Kan man göra så?
- Vad har ni för erfarenhet av Adwords? Hiss eller diss?
- Några allmänna tips?
Anonym
Kom på en följdfråga: När man ska göra en kampanj kan man lägga till cirka 20 sökord. Jag matade på och en del sökord innehåller 320 träffar (?) och andra 0. Jag trodde att det var en fördel att komma på så många sökord som möjligt men man verkar betala för det också genom högre budget. Hur ska man tänka här? Plocka bort de mest populära sökorden? Ha med färre sökord? Råd tack!
822
48
Vi körde Adwords för många år sedan så jag är inte helt uppdaterad på detta men ska försöka ge några tips. Försök att hitta ord/fraser som folk söker på men som dina konkurrenter inte hittas på. Då kan du sänka kostnaderna/klick rejält. Kan även vara smart att lägga till felstavade ord. Jag tror på många ord men lite ovanligare helt enkelt. Du kanske även bör kolla på Facebook och annonsera där. Det kan många gånger vara billigare - gäller bara att justera efterhand och testa nya målgrupper. Hoppas det gav lite hjälp på vägen. Lycka till!
6
2
Hej, har mycket erfarenhet från Adwords. Det går snabbt att kasta bort mycket pengar med Adwords. Det viktigaste enligt mig är att 1.) Din hemsida konverterar (gör den inte det, är det bara slöseri att betala för att få fler besökare) 2. Att du mäter och spårar besökarna - annars kommer du aldrig kunna avgöra vilka sökord du bör köpa och vilka du inte bör köpa (att gissa funkar inte enligt mig) Lycka till!
11
Nu är den här tråden lite äldre men finns mängder av information om ads online, Google har egna online kurser man kan gå för att få lite bättre grepp på det. Dock så är det precis som flera säker enkelt att "kasta bort" pengarna i google ads om man inte riktigt vet vad man gör. Använd keyword plannern som finns i google ads kontot. En annan som kan hjälpa dig är säkert någon av dom tusentals marknadsstudenter som finns via allt från gymnasie, universitet till IHM liknande skolor, dom söker ständigt praktik och sidojobb.
Jonathan Autogrowth

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.