Bästa sättet att marknadsföra sig för runt 10 tusen kr?

1
Hej gruppen,

Som rubriken skriven " Bästa sättet att marknadsföra sig i Malmö

Jag funderar på att marknadsföra mitt nya företag Malmo Maids and Home Services som sysslar med hemstädäning, flyttstädning, barnpassning, flytthjälp, snöskottning och trägårdsarbeten.

Jag vill helst avbetala med cirka 1000kr/mån.

Ska jag välja att använda postens reklamtjänst som kostar cirka 10 000kr,. Då nr jag cirka 3500 personer i de finare områden i Malmö MEN de delar inte ut till adress som har "ej reklam". Har inte nästan alla "ej reklam"? Är det värt det? eller har ni förslag på något annat?
Facebook?
Min sida är www.malmomaids.se
Malmö Maids and Home Services - Städ och barnpassningsservice
5
4
2
[quote="Arash" post=55723]Hej gruppen, Som rubriken skriven " Bästa sättet att marknadsföra sig i Malmö Jag funderar på att marknadsföra mitt nya företag Malmo Maids and Home Services som sysslar med hemstädäning, flyttstädning, barnpassning, flytthjälp, snöskottning och trägårdsarbeten. Jag vill helst avbetala med cirka 1000kr/mån. Ska jag välja att använda postens reklamtjänst som kostar cirka 10 000kr,. Då nr jag cirka 3500 personer i de finare områden i Malmö MEN de delar inte ut till adress som har "ej reklam". Har inte nästan alla "ej reklam"? Är det värt det? eller har ni förslag på något annat? Facebook? Min sida är www.malmomaids.se[/quote] Det finns 13 sådana bolag på varje dussin, så det är viktigt med en USP. De som går bäst är utan tvekan sådana som har en stark lokal kundkrets där man får ge och ta lite. Om man är känd för att vara en hyvens kille som fixar ett väldigt bra pris när idrottsföreningen behöver jackor till ledarna, så brukar de lokala företagarna ställa upp och köpa sina prylar av dig. Det är ett tufft kretslopp att ge sig in i. Därför kan jag råda dig att starta ett företag med att köpa billiga kläder ASOS genom [url=https://promocodius.com/se/butiker/asos-rabattkod]https://promocodius.com/se/butiker/asos-rabattkod[/url] och tjäna på återförsäljning utan lån i banken.
19
2
Idé är att skicka adresserad reklam till utvalda adresser, det lev alltid till alla brevlådor. Är de medlemmar i de 2 nedan är det ej tillåtet att skicka.  https://www.statenspersonadressregister.se/root/dina-personuppgifter/reklamsparr.html  http://www.swedma.se/reklamsparr/nix-adresserat/nix-adresserat-konsumentinformation/ Ett enkelt vykort med passande bild av ert företag. Skicka för 1000kr i månaden och känn av efterfrågan. Ni vill självklart kunna leverera snabbt till kunderna, annars missnöjda istället. Vykort är lite exklusivare, mer unikt av all reklam. Tror på större genomslagskraft en att bara pumpa ut mängder, som inte kommer läsas av många mottagare. Skriva en liten text, tydligt budskap.  På bilden olika ord av era tjänster, lätt att förstå. En bild skapar mer än tusen ord som man säger. Ser hemsidan nu, min hemsida och texten "Vi är fullt försäkrade" skulle jag byta ut. Skapar tankar av tråkiga saker som kan hända hos kunden, både undermedvetet och medvetet. Även trygghet ska bort tycker jag, får direkt tankar om larm eller säkerhetsbolag. Försäkring är jätte bra, men bättre att det står under en katogori längst upp till vänster. Tex Kvalité & trygghet eller något. Kör på en mer säljande och unikare första text på sidan, så kunden blir nyfiken. Under kategorierna flytta upp kontorstädning tillsammans med övrig städtjänster. Lite mer struktur, om ni inte har en organiserad proffsig hemsida blir kunden mer övertygad om likadant arbetssätt.  Skulle vilja ha priser och beställning på något annat sätt i katogorier eller längre ner. Kunden vill oftast ha information först om tjänster och företagets story.  Kunderna som letar efter priset hittar priset. våga ta betalt, era tjänster är värdefulla. Speciellt eftersom ni säger att ni är bäst. Vet inte riktigt om ni ska informera om extra jobb, även atf din man är sjökapten. Jobbat med bedrägerier osv. Man kan tro ni är robotar eller att detta företag är en bisyssla.   Berätta att du har 15 års erfarenhet av städning osv istället, beroende på din ålder. Att du lärt dig i hemmet tycker jag du ska skippa. Du är en profitionell städare, det känner man sig tryggare av. Helt sant, eller hur Tycker ni borde korta ner alla texter. Ni översäljer till kunden, för mkt information på första sidan kan trötta ut kunden. Ni har bara några sekunder att fånga kundens intresse. Tänk hur ni själva tänker när ni surfar.  Innan ni etablerar er i fina områden gör sidan mer profitionell. Alla kommer få bra första intryck av ert företag. Ta det i rätt ordning, börja med grunden. Ingen idé att ni lägger pengar på reklam innan ni gjort er hemsida helt klar. Önskar er all lycka till, det är kommer ni fixa
19
2
Ser nu hur gammalt inlägget är, hoppas det gått bra för er
1
Skulle rekommendera Adwords. Detta då du har en begränsad budget och därav förlitar dig på att din marknadsföring ger direckt försäljning. Se till att lära dig hur Adwords fungerar så att du ka optimisera annonserna och driva bättre resultat för en billigare peng. Här är även andra sätt att marknadsföra dig på som kan vara värt att kika på: https://www.veloceinternational.com/online-marketing/digital-marketing-types/ /Göran
Anonym
Nu är tråden kanske out-of-date men har man en webbsida som ser ut som deras webbsida bör man lägga dem 10.000:- på att göra om sin webbsida innan man kastar pengarna i sjön på att driva trafik till en webbsida som inte kommer konvertera några köpare. Denna webbsidan är ett klassiskt exempel på vad man som företagare vill betala för, man leasar/köper gärna en fin service bil men vill inte lägga pengar på en webbsida som drar in pengarna. Strunta i en fin service bil och lägg dem pengarna på en bra webbsida, som i dagens läge är ert verkliga ansikte utåt, det är på webbsidan besluten om köp från kunderna sker och inte vilken bil man har som service bil. Skriver detta då jag ser att många företag sitter i denna sitsen och slänger massor av pengar på diverse reklam som till sist inte konverterar för att man har en webbsida som är gjord av ägaren själv eller hans 14-åriga dotter med all glädje som kommer till ..
Bengin Kama
Håller med senaste skribent. En ful webbsida genererar ingen lönsamhet. Samtidigt så genererar den ingen lönsamhet om ingen kund kan hitta till den heller. Ska man snygga till webbsidan kan man lika gärna ha sökmotoroptimering i tanken från början. Det gör det även lättare att få en lönsam annonsering på Google Ads (Adwords).
11
Skulle inte lägga 10.000 kr på fysisk post. Digital marknadsföring av alla dess slag är i så fall bättre. Google Ads, i ärlighetens namn kommer man inte så långt på 10.000 kr Facebook/Linkedin/ Ads - Tror du kommer lite längre med än med Google Ads, men skulle dock satsa på remarketing kampanjer. E-post marknadsföring - Fortfarande väldigt effektivt både i räckvid och kostnad. Beror lite på hur många mailadresser du har som du får skicka ut till och om du automatiserar processen. SMS marknadsföring, en aningen dyrare än e-post och samma fråga där. Hur många telefon nummer du har som du får skicka ut till. Om du har 10.000 i satt årsbudget för marknadsföring behvös det också några riktigt smarta drag om du vill få fart på tillväxten. Personligen tror jag på en kombination av E-post samt att gå oå de bransch event och träffar i området och markandsföra din verksamhet face2face. Kolla in LunchIn i området samt vilka företagsträffar som finns utöver det, arrangeras ständigt olika events. Även vad andra har skrivit ovan, en bra hemsida är A&O idag. Helt enkelt ett måste. Tror dock inte 10.000 räcker till en bra responsiv hemsida. Vill du prata mer om epost marknadsföring så är jag tillgänlig för ett samtal.
Jonathan Autogrowth
2360
37
Ett bra visitkort är A och O och gå och besök närliggande och gillar man dig ge några extra visitkort.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
4
1
Hej gruppen Uppdatering med hur vi har gjort som gav mest effekt. Google ads :) Det har tagit upp omsättningen extremt mycket. Ökning varje månad med cirka 20-70 tusen kr.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.