Marknadsföra kurs

7
5
Hej,
Jag är på G och ska starta upp en mindfulnesskurs i höst, testade i våras men fick bara en som var intresserad. Testar nu igen men det går trögt. Är det någon som har tips på hur man ska kunna få ihop deltagare? Just nu har jag en skönhetssalong som marknadsför mig både på facebook, sin hemsida och via flyers till sina samarbetspartners samtidigt som jag har en annons på facebook själv.
2
2
Hej Sandra Hur har det gått med att få in kursdeltagare? Berätta gärna lite om verksamheten, kommer kursen hållas under skönhetssalongens namn eller är eventuellt målgruppen densamma? Beroende på hur dina marginaler ser ut per deltagare kan det vara en idé att köpa annonsering där du betalar per kursanmälan. Antingen genom att driva trafik till din hemsida eller genom så kallade "lead-ads" i sociala medier där anmälan då sker direkt. Allt gott, Giuseppe
7
5
Hej, Tack för ditt svar. Det går inget vidare, jag har bara fått 2 deltagare hittills och start är i början av september. Anledningen till att salongen marknadsför mig är för att det ingår i hyran av deras lokal. De har samarbeten med företag där de delat ut flyers och som sagt, de marknadsför via sin hemsida och facebooksida. De har tidigare haft Yoga där och dessa kurser har varit fulla. De marknadsför men det är i mitt namn. Jag gör detta helt på egen hand utöver mitt heltidsarbete och det kommer enbart vara en grupp på kvällstid en gång i veckan under 8 veckor. Jag har egentligen inte mycket till marginaler för marknadsföring i dagsläget. Just nu vill jag bara ha in deltagare så jag kan betala lokalen för att sedan förhoppningsvis kunna utöka verksamheten. Tyvärr var jag nog lite naiv och trodde att det skulle gå lite lättare än vad det gör. Jag får många "gilla markeringar" på min annons på facebook men inga anmälningar.
2
2
Hej Sandra, Tråkigt att höra att det inte går som du vill! Hur ser flödet ut för att anmäla sig? Uppmanar du exempelvis mottagaren till att att anmäla sig med en länk till en sign up-sida, komma i kontakt med dig eller möjlighet att läsa mer? Generellt skulle jag rekommendera dig att prova "lead-ads" som jag nämnde tidigare. Facebook har nyttig information om annonsformatet här: [url]https://www.facebook.com/business/ads/lead-ads[/url] Ytterligare en taktik som jag tror kan passa din affär är att ge de som anmäler sig någon typ av förmån om de bjuder in andra deltagare (referral marketing). Något som borde hjälpa till med att skapa en bättre avkastning på din annonseringsinvestering.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.