Tips på marknadsföring?

2
Hej.

Jag är ute efter bra tips på hur och var man kan marknadsföra sig själv.

Är utbildad skrivpedagog och är nu redo att ta steget fullt ut att arbeta med det.
Har en hemsida klar där jag erbjuder mina tjänster och är med i ett par relevanta Facebookgrupper plus marknadsfört mig på LinkedIn.

Med vänliga hälsningar

James Kristiansson
SkrivpedagogJames
5
2
[quote="James Kristiansson" post=71978] Jag är ute efter bra tips på hur och var man kan marknadsföra sig själv. [/quote] Varför inte genom att skriva artiklar här på Företagande.se? Skriv om vad en skrivpedagog är och vilken nytta företag har av att anlita en eller ge tips på hur man bäst anpassar en text utifrån i vilken kanal den ska publiceras i. När du har gjort det, gör samma sak på din hemsida och skriv lite mer om de tjänster som du erbjuder där. Vad innebär t.ex. en skrivarkurs? Är det för både privatpersoner och företag? Över nätet eller på plats? Under hur lång tid? Och om vi nu är inne på kurser, har du funderat på att kontakta några studieförbund och höra med dem om de är intresserade? Lycka till!
12
[i]Hejsan James![/i] Marknadsföring behöver inte vara så knepigt. Du har redan börjat på en bra resa,[b] nätverkande[/b] är en av de bästa sätten att marknadsföra sig själv. Därefter kan du se till att dina [b]företagsuppgifter[/b] finns med på olika ställen på nätet, (Hitta.se/Eniro.se/Google My Buisness osv) Slutligen är [b]sökmotoroptimering[/b] väldigt bra långsiktigt. Att se till att finnas där för de som söker efter dina tjänster. Hör av dig om du har frågor. [i]Med Vänliga Hälsningar[/i]
2
Hej George. Tack för de värdefulla och nyttiga tipsen :). Det ska jag börja göra, skriva artiklar om vad en skrivpedagog gör. Har tidigare arbetat som kursledare på Medborgarskolan Ystad och har i förra veckan bestämt att leda hela fem kurser inom kreativt skrivande. Tack än en gång Med vänliga hälsningar James Kristiansson
SkrivpedagogJames
2
Hej Emil. Tack så mycket för ditt svar, det fick mig att känna att jag är på väg åt rätt håll :). Med vänliga hälsningar James Kristiansson
SkrivpedagogJames

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.