Den bästa marknadsföringen?

0
Hej!
Kanske någon här kan dela med sig av sina tips och erfarenheter.
Vad är det bästa sättet att marknadsföra sina tjänster och sin business på?
Vad har fungerat för er, och vad fungerade inte?
Jag tänker både online och offline- marknadsföring.
Tack på förhand!
// Elin
E.W
1
Hej Elin! Det beror verkligen helt på vad din verksamhet är. Om du har en e-handel finns det hur mycket alternativ som helst online. Facebook-ads (med bra segmentering) instagram etc. Men är du en liten lokal butik/byrå/verksamhet osv finns det superbra sätt med direktreklam och adresserade utskick där man kan segmentera sin kundgrupp på fler sätt man kan tro. Exempel på sådan ]segmentering för direktmarknadsföring finns här [url]https://www.optimalkommunikation.se/blog/direktmarknadsforing-hur-du-kostnadseffektivt-nar-din-malgrupp[/url]. Ett annat sätt är såklart en kombination. Men utgå från vilka kunder som är intresserade av din tjänst / vara och hur du bäst når dem.
1
Hej Elin, Jag skulle säga att den digitala marknadsföringen garanterat är den bästa. Visst kan man argumentera att äldre inte är lika mycket aktiva online men jag skulle nog säga tvärtom, den nya generationen av äldre användare är nästan mer aktiv än dem unga på sociala medier och dylikt. Med digital marknadsföring når du ut till många väldigt fort, du kan även nischa in dig på en specifik ålder, kön eller vart m.m.
2
Dödgräver lite... Det blir ju lite som diskussionen om snören - och hur långa de är. ;) Vilken typ av marknadsföring som fungerar är så klart helt beroende på vilken typ av verksamhet det gäller. Är det en lokal garnbutik på liten ort i Norrland, utan möjlighet till distansförsäljning, så kanske man inte bör lägga allt krut på riktade SoMe-annonser. På samma sätt kanske en webbutik för de senaste mobilerna inte ska använda sig av A4 lappar i den lokala butiken samt utskick som slängs tillsammans med den andra direktreklamen. Summa summarum så lägger jag också mest krut på digitala medier. Kostnadseffektivt, riktbart och spårbart. Man bör dock vara observant på att bruset är så oändligt mycket större, så ibland kan det vara värt att testa vara lite old-school också. Som sagt - [i]Hur långt är ett snöre. [/i]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.