Skapa nyhetsbrev?

48
Hej!
Tänkte börja att skicka ut nyhetsbrev via mail till mina kunder. Hur går jag tillväga bäst? Finns det några mallar man kan utgå ifrån eller måste man betala sura pengar för att använda något e-postmarknadsföringsprogram? Ser ju lite oproffsigt ut att bara skriva ett vanligt mail, vill kunna lägga in den grafiska profilen med logga o produktbilder.

Tack på förhand!
355
1
[quote author=Delpero link=topic=3970.msg18657#msg18657 date=1213104148][br]Hej![br]Tänkte börja att skicka ut nyhetsbrev via mail till mina kunder. Hur går jag tillväga bäst? Finns det några mallar man kan utgå ifrån eller måste man betala sura pengar för att använda något e-postmarknadsföringsprogram? Ser ju lite oproffsigt ut att bara skriva ett vanligt mail, vill kunna lägga in den grafiska profilen med logga o produktbilder. [br][br]Tack på förhand![br][/quote][br]Håller inte helt med där. Det absolut viktigaste är texten i ditt nyhetsmail. [br]Att satsa på flådiga mallar, script o.s.v. brukar inte vara någon bra idé när det gäller att få folk läsa mailet. Du behöver inte skriva allt i mailet utan du kan länka till "Läs mer här..." och en länk till någon sida med din intressanta nyhet.[br]Svårare än så blir det inte  ;)
48
Ja men nu var det inte riktigt det min fråga handlade om. Givetvis är texten väldigt viktig men skriver man om en produkt så är det knappast negativt att även visa en bild på den....[br]Så jag provar att fråga igen? Finns det några mallar att utgå ifrån eller nåt e-postprogram där man kan lägga in logga och bilder utan att behöva använda dyra tjänster på nätet.[br][br]Mvh
1616
4
[quote author=Delpero link=topic=3970.msg18686#msg18686 date=1213366208][br]där man kan lägga in logga och bilder utan att behöva använda dyra tjänster på nätet.[br][/quote][br][br]Det där är tyvärr relativt.[br][br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
2066
2
Om du har MS outlook kan du skapa html mail med bilder direkt i det eller MS word. Hur "bra" och "snyggt" det blir kan bero på många faktorer. Det finns flera tjänster för att skapa nyhetsbrev och skicka dem utifrån mallar, men jag känner inte till någon bra som är gratis.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
43
Kanske en aning offtopic men ta en titt på http://www.newsdesk.se/ också.
305
2
Om du vill ha ett nyhetsbrevsystem som visar statistik och kan skapa personliga mejl så finns PHPlist.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.