Varför handlar ingen?

10
Jag startade min nätbutik för beg barnkläder 1/7 2008 men än så har ingen handlat. Jag har satt en budget på 300 kr hos google adwords, sen har jag satt ut en hel del annonser där du som företag kan annonsera gratis. Den snåla budgeten är mycket för att ekonomin för tillfället inte räcker till. Sen har jag beställt visitkort som vänner och bekanta ska dela ut till deras vänner. Jag ser att statistiken för besökare till min sida ökar, men som sagt, ingen handlar  🙁.
Är det bara så att det tar tid eller skrämmer min hemsida bort dom? Skulle gärna vilja ha lite tips och råd om hur jag ska göra, gå gärna in på sidan och säg vad ni tycker www.mariasbarnbutik.se

Blir jätteglad för all slags respons som kan hjälpa mig på traven 🙂
355
1
Väldigt enkelt.  [b][url=http://www.google.se/search?hl=sv&q=http%3A%2F%2Fwww.mariasbarnbutik.se%2F&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=]Titta här>>>[/url][/b][br][b][url=http://www.google.se/search?hl=sv&q=mariasbarnbutik.se%2F&btnG=S%C3%B6k&meta=]Du har lite bättre på mariasbarnbutik.se >>>[/url][/b][br]Men det är mycket jobb innan du syns.[br]Sedan är det ju frågan var du hittar målgruppen. Vilka är det som handlar begagnade barnkläder?[br]Tror inte det är hög eller mellankomst tagare. Har de du vänder dig till råd med dator hemma?[br]Jag undrar om du inte skulle fundera lite mer på din affärsidé innan du startade.
10
Vet att marknadsföring är allt för att synas men för tillfället får jag ta en del i taget. Den här månaden ska jag lägga in en annons i i ett föräldrarforum, kostar en del men det är till dom jag vänder mig. Och ja dom flesta som har det sämre ställt har en dator som dom köpt billigt, jag menar en dator som inte är det bästa men fullt dugbar får du väldigt billigt. Men dom jag vänder mig till är till en viss del miljömedvetna föräldrar och till dom som inte har så bra ställt. Har själv varit i den situationen och då var second hand kanon :-)[br]Men tack för tipset, jag ska jobba vidare på att synas bättre men då kanske jag får vara medveten om att det inte kommer att hända så mycket förrän jag har ordnat det lite bättre med annonseringen.[br][br]
321
Hej![br]Jag vet ju inte var i landet du bor...men en fysisk butik som har öppet några timmar per dag, i ett invandrartätt område. Det tror jag på! Affisher i området, och sedan får du nog kunder. Så skulle iaf jag ha gjort...är tveksam till att sälja beg kläder via nätet. [br][br]Filibastis
Mikael Lundgren - Utbildningar/produkter inom HLR o Första-hjälpen

Lundgren Creative Health & Safety AB
http://www.l-c.se
http://www.hlr-instruktorsutbildning.se
http://www.defibrillator-hjartstartare.se
http://www.skanehlr.se
720
[quote author=maria1964 link=topic=4087.msg19102#msg19102 date=1216112427][br]Jag startade min nätbutik för beg barnkläder 1/7 2008 men än så har ingen handlat. Jag Är det bara så att det tar tid eller skrämmer min hemsida bort dom? Skulle gärna vilja ha lite tips och råd om hur jag ska göra, gå gärna in på sidan och säg vad ni tycker www.mariasbarnbutik.se[br][br][/quote][br][br]Din enhetsfrakt gör det alleles för dyrt att handla, där tror jag du först och främst måste göra något drastiskt. En klänning för 90:- och så frakten till på nästan 60 gör ju att den begagnade klänningen blir dyrare än att köpa en ny i butik.[br][br]Dessutom är de flesta som letar second-hand på nätet "traderianer" som visserligen inte har något emot att handla på andra ställen också men som däremot kan portopriser och vikter på sina fem fingrar. Om du tar ut 30 kr extra i frakt så upplevs det som "fusk", ta hellre å ocj lägg till 30 kr på varan och lämna rabatter vi beställningar av flera kläer samtidigt.[br]
758
1
Jag tror det kan vara viktigt att hitta saker som kan komplettera beg. barnkläderna.[br]Enbart dessa kläder, så känns det som ett Kamakaziprojekt.[br]Kostnaderna för marknadsföringen är för hög i förhållande till inkomsterna.[br]Förslag på andra tänkbara artiklar är tårtdekorer, pedagogiska leksaker, utrustning för fot och handavtryck, tavelramar osv.[br][br]Jag själv har i princip varit ensamstående med 2 barn och ärligt talat så skulle jag aldrig kunna handla i en sådan butik, för jag vet inget om storlekar. Hade det stått 2 år, 3 år osv.[br]hade jag säkert kunnat vara kund, men inte nu.
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
10
Kul att se att det har inkommit en del kritik och tips. Lite rättelse bara, [br][br]Filibastis: jag har skrivit var jag bor och dom som köper i stockholm kan välja att komma och hämta kläderna utan extra kostnad.[br][br]Sinnenas teater: Jag har en sida där alla strlk står uppskrivna[br][br]Ang frakten så är det lite svårt för jag skickar med postpaket för att kunna spåra paketet, däremot så håller jag på att ordna till frakten för dom som bara köper enstaka plagg och det ska jag förtydliga på sidan. [br]Sen så har jag handlat på tradera ett antal gånger och inte är frakten då på 30 kr när du köper fler plagg snarare allt från 44 kr och upp till 140 kr.[br][br]Idén med att ta in andra saker än bara barnkläder är på gång bla doptavlor och maskeradkläder, jag är medveten om att jag inte kan klara mig bara på beg barnkläder men allt har tagit mycket mer tid än jag trodde :-).[br][br]Jag är glad för dom tips och råd jag fått samt kritik, tar gärna in fler.[br]Nu ska jag försöka jobba på dom tips och råd jag fått :-)
70
På sidan villkor kan jag läsa "Observera att vissa av plaggen kan vara namnmärkta, trots att det inte står med i varubeskrivningen."... och det ger direkt negativa vibbar. Jag vill inte köpa barnkläder med någons namn på (tror jag).[br][br]Skippa det i villkoren och skriv hellre i beskrivningen om något namn finns på kläderna. Då kan folk som inte vill ha namn på kläderna i alla fall leta efter namnfria plagg. Som det är nu vågar de inte köpa något alls, eftersom man inte vet om det står något på plaggen eller inte.
Kent Kumpula
Uppsala Bildteknik AB
www.uppsalabildteknik.com
2360
37
Skillnaden mellan nytt och beg. när det gäller barnkläder är inte så stor  och då kan frågan vara om det är lönt och köpa beg. Det finns ju också en hel del så kallade loppis där det redan finns barnkläder och dessa brukar kosta bara en bråkdel av vad du måste ta. Att återanvända nästan nya saker är ju föredömligt miljömässigt men jag tror du får svårigheter men önskar dig lycka till.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
70
[quote author=lars arenander link=topic=4087.msg19193#msg19193 date=1216482775][br]Skillnaden mellan nytt och beg. när det gäller barnkläder är inte så stor...[br][/quote][br][br]Menar du slitagemässigt eller prismässigt?[br][br]Jag vet att slitagemässigt så är de helt OK så länge man har en unge. Har man två får de ju använda kläderna i omgångar. Det finns riktigt billiga barnkläder att köpa nytt också, men en del kläder/butiker är sjukt dyra. Så priset beror på vilken butik man jämför med. Min fru sköter klädinhandlandet, och en del har faktiskt varit från Tradera. Är själv inte så insatt in klädpriser...  :-[[br][br]Har absolut ingenting emot beg. barnkläder, så länge de "känns nya" (inte är hål i, inte är märkta med namn, osv).
Kent Kumpula
Uppsala Bildteknik AB
www.uppsalabildteknik.com
456
1
Hej![br]Jag tycker sidan med dess få produkter ser alldeles för "fattig ut". Verkar inte finnas så mycket att välja på vilket gör att man tröttnar fort på att klicka runt utan att finna någonting. Du borde nog köpa in fler kläder, eller dela upp sortimentet i mindre kategorier. Storlekar etc kan du specifiera på produktinformationen i stället..
34
Tjena![br][br]Jag har själv inga barn, men generellt så är det kvinnorna som handlar kläderna för barnen. De har en mer naturlig syn på det med stl:ekar osv.  rtfm Låter kanske fel, men så är nog lite av sanningen.[br][br]Jag har vänner som är singel pappor, de har förvisso de flesta pengar o betalar lite mer för att få de som de behöver. Men de är absolut inte främlingar till beg kläder för deras barn.[br][br]Men de är helt osäkra på det där med stl och typer av "fraser" om kläderna så att säga. Ett råd, jag hörde med några av dem. Om de fanns nå hemsida som "hjälper" dem att välja rätt. Med kanske råd eller riktlinjer osv. Lätta kategorier och så ska de gå skit fort. Så kan dem tänka sig att handla på sådana ställen. [br][br]Men dessa är kanske lite mer krävande än vad din klientel kan göra. [br][br]De behöver råden och naturlig hjälp. [br][br]Men ett råd till är att marknadsföra dig på marknader. Det är relativt billig, kostar dig en lörd och med en gigantisk skylt så marknadsför du medans du säljer... Om inte internet funkar så bra med marknadsföring så kan man ta till andra vägar, tyvärr... De har man lärt sig den hårda vägen själv. Tror de flesta som inte haft en "självklar" idee behövt ta till "udda" vägar.[br][br]Men förövrigt gillar jag tanken med din verksamhet![br][br]// Victor[br][br][br][br]
109
[quote author=maria1964 link=topic=4087.msg19118#msg19118 date=1216204772][br]Filibastis: jag har skrivit var jag bor och dom som köper i stockholm kan välja att komma och hämta kläderna utan extra kostnad.[br][br]Sinnenas teater: Jag har en sida där alla strlk står uppskrivna[br][/quote][br][br]Nu tycker jag du ska tänka på att dessa två faktiskt inte hittat den informationen, alltså bör du kanske göra den mer synlig? kanske en länk från varje produktsida till storlekarna? eller att storleksförklaringen finns förklarad direkt på produktsidan?
193
Din affärsidé är jättebra! Du har fått många värdefulla tips på hur du kan utveckla din nätbutik, så ta vara på idéerna.[br][br]En sak jag tänkte på är att titeln på din butik borde vara något mer än bara Marias Barnbutik. Lägg till exempelvis följande sökord:[br][br][size=10pt][b]Begagnade barnkläder - Marias Barnbutik[/b][/size][br][br]Kan du inte erbjuda begagnade leksaker också? Själv har jag köpt en massa begagnade barnkläder genom åren (det går inte lika bra när barnen blir större och mer modemedvetna), och skänker regelbundet kläder och leksaker till Läkarmissionen.[br][br]Glömde skriva förut att jag önskar dig verkligen att bli framgångsrik med ditt företag!
456
1
Här har du ett exempel som du kanske kan få [u]idéer[/u] av gällande upplägg och information; freshmilk.se .[br][br]
193
En annan sak du kan skriva på din sajt för att stärka din idé till nätbutiken:[br][br]Varför handla begagnat?[br][br]Se vad Läkarmissionen skriver på sin sajt om detta:[br]http://www.lakarmissionen.se/zino.aspx?articleID=811
2
Hejsan,[br][br]Jag har varit inne och kikat på din hemsida och tycker att du skall höja priserna lite mer. Kanske ligga ca 30-40% under butikspriser och ta bort portot/frakten om kunderna betalar förskott.[br][br]Själv har vi en webbutik och våra priser ligger rätt högt och ändå har jag inte gjort någon stor marknadsföring. Har dagligen jätte mycket besökare.... titta in på http://dittliv.bota.se [br][br]Du kanske skall ha något spel eller/och tävlingar på hemsidan. Jag kanske kan hjälpa dig med det, mot liten betalning eller min logotyp på din hemsida.[br][br]Tycker även att du har lite för mycket färger i din text.[br][br]Lycka till.[br]Smart Walk HB[br]www.exept.eu[br]http://dittliv.bota.se [br][br][br]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.