Råd om marknadsföring

22
1
Hej.

Jag ska när som helst starta igång min hemsida som är en community för ungdomar, där dem kan umgås, kolla videos, dela med sig av sina bilder och mycket annat.

Jag skall beställa små reklamblad hade jag tänkt men vet inte riktigt vad jag skall skriva på dem för att locka folk. Man skulle ju kunna skriva något i den här stilen "Testa sveriges nya community" eller något liknande, men jag skulle vilja ha något som lockar lite mer.

Har ni något förslag så dela gärna med er 🙂. Texten kan inte vara så lång, reklambladet är i storlek av ett visitkort ungefär.
223
2009. Att bygga en ny community från grunden kräver endera:[br]* Ett extremt marknadsföringskonto, eller[br]* Ett extremt nytänk/innovation/kundnytta.[br][br]Helst båda. Det fräscha, nyskapande och innovativa ska in i rubriken på ditt utskick, och finns det inget att skriva här så...
16
När jag läste om de saker som finns på communityn min första tanke var "Vad är det som ska gör denna community unik". Alla community för ungdomar har de saker som nämns i inlägget. Men de som lyckas har en unik synsätt eller en grupp som de vänder sig mot.[br][br]Jag tittade precis innan jag kom hit, på en ranklista över svenska hemsidor på: http://www.sis-index.se/sis-index/ - där finns många lyckade (och flera mindre lyckade) communities. KJolla på dem och fundera på vad det är som lockar folk till dem. Vad är det som lockar folk till din sida? Det är det som du ska press på i din flyer.[br][br]Var ska flyersen delas ut? Vem är de inriktade till? Vad vill en person som tar en sådan flyer få för budskap som ska få de intresserade att gå vidare och besöka communityn?[br][br]Jag kommer ihåg för flera år sedan när efterfesten.com var rätt så ny att jag pratade med en av killarna och han berättade att de skulle ta fram "dejtingkort" som de delade ut på nattklubb. Där kunde man byta ett medlemsnummer på deras community med folk man träffade och då kunde de gå in på din profil på communityn nästa dagen för att se din profil. Där finns flyers som man gärna INTE slänger![br][br]Tänk nyskapande och överraskande.[br][br]Jag hoppas att det ger dig något...
22
1
Hej, tack för råden båda två.[br]Jo min community är lite annorlunda, den är lite annorlunda byggd och har även lite andra funktioner som andra communites inte har.
16
Kanon - men tänk främst på vad det är som är intresset för dina medlemmar (eller presumptiva medlemmar). Här finns en post som jag har skrivit om hur man kommer igång med att identifiera vilka är ens besökare - den ska följas inom dagarna med en post om hur man sedan börjar ta fram innehåll som är vad de vill ha. Dessa tips är lika relevanta till ditt arbete med att ta fram en flyer.[br][url=http://www.23gears.se/blogg.aspx?articleId=45&navId=21]Vem kommer att läsa er hemsida om ni pratar om er själva hela tiden?[/url][br]
22
1
Okej skall läsa igenom det, tack :)
15
Om du inte har massvis med pengar skulle jag satsa på nån tuff gerilla reklam!!!! det känns ju som din målgrupp också skulle falla för det och tycka det va tufft hihi

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.