Spel till XBOX 360, Playstation2

14
Hej , jag är på gång att starta en webbutik med blanda annat tv spel. Men ingen grossist eller leverantör vill avslöja några som helst priser om man inte redan har företag och blir kun.

Hur ska man då kunna upskatta och budgetera saker innan man drar igång.



Nån som kan svara på vad man som företag/återförsäljare får betala för spel till XBOX 360 och PLAYSTATION2. Ungefär.



/Mr Walker
88
Kan inte de siffrorna, men vet att på böcker ligger påslagen kring 25-30%. Kan tänka mig att det ligger högre för spel.
ww.kurslitteratur.se
www.digiart.se
3
På spel är det ungefär 10-15% vinst inom konsoll och PC. [br] [br]En del grossister har även så att om du är duktig kund och köper mycket så får man rabatt. Min vän har fått in 6% rabatt nu och har sålt spel i 5-8 år. [br]Konsoller får man ungefär 100kr per maskin. [br] [br]Butiken som jag får priserna från är ifrån en mindre stad med 30k invånare i kommunen 15k i staden med mest familjhem. [br] [br]Det är FRUKTANSVÄRT svårt att konkurrera med de stora kedjorna/affärer såsom Elgiganten, EB-Games osv som köper in pallvis av ett spel. Inte så svårt att klura ut att de får tag i spelen lättare. [br] [br]Min vän har funderat många år på att sluta sälja spelen, men de som är målgruppen köper enbart på det högre priset för att få den personliga servicen man inte kan få i de stora kedjorna. Dock lite svårt i ditt fall med en webshop kanske. [br] [br]Ett tips är att ta allt på faktura via en faktureringstjänst som kreditor. [br]Det lockar kunder!
ed vänliga hälsningar

Linus Andersson

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.