E-handel med bra marginal!?

5
Hejsan,

Detta blir mitt första inlägg på detta forum och hoppas jag lägger inlägget i rätt forum.

Driver idag ett gym som går bra. I samma veva satsade jag 80.000 kr på en webshop för att sälja kosttillskott. Hade en bra affärsplan och en nisch. Men pga att gymmet går såpass bra finns ingen lust eller tid till detta.

Söker därför något annat att sälja. Har personal på gymmet som behöver mer att göra, men inte för mycket. Därför skulle jag vilja sälja något som är bra marginal. Kanske inte säljer ofta, men när man säljer ger det pengar.

Mvh Jonas
17
förstår inte din tanke direkt......[br][br]om du har personal på gymmet och de har för lite att göra kan de väl packa kosttillskott till webbutiken eller?[br][br]kosttillskott är riktigt bra marginaler på och dessutom har du redan kundstocken i dina gym besökare, tycker du borde köra vidare på det hela. 
Arbetskläder - Profilkläder - Arbetsskydd - Presentartiklar http://www.abutiken.se
1165
Det finns nog inga högmarginalprodukter som säljer sig självt. Vad som ligger nära för dig, eftersom det borde finnas en del kunskaper om det, är väl just kosttillskott och kanske träningskläder, hemmagym, pulsmätare, stegräknare, böcker om hälsa eller träning och annat hälsoinriktat. Marginalerna på sådant brukar vara bra, och du kan kombinera det med lite butiksförsäljning i gymmet.[br][br]Visst kommer det säkert att kräva marknadsföring om du skall få snurr på shoppen, men har du personal som i alla fall bara sitter och pillar ludd i naveln så är det väl dags att få dem att jobba med att utveckla affärerna. Skriva bra artiklar och förklaringar till hur sakerna skall användas, förklara för kunderna var "vitamax mineral super de luxe" är så bra och hur man kan träna på sommarstället är sådant som sökmotorerna hittar och indexerar. Spela in egna träningsprogram och lägg på Youtube där man också bär träningskläder som ni säljer, eller använder hemmagymsaker som ni säljer, och så länka. Det är kanske inte straffspark i den sits du har, men väl en indirekt frispark i straffområdet. Bara att tuta och köra!
5
Jag lyssnar på er och tänker själv i samma banor. Tyvärr är kosttillskottsbranchen på internet mättad och långt ifrån bra marginal. Om du öppnar en hälsokostbutik och tar ut rekommenderade priser är marginalen bra, men på internet är den långt ifrån ok. Om man inte skaffar sig ett eget märke, men det finns det ännu ingen ekonomi till.[br][br]Jag säljer kosttillskott, träningskläder etc på gymmet. Det finns tusen tips jag kan göra för att få fler medlemmar, men det är inget jag letar efter nu. Jag kommer om några månader få en större lokal, men tills dess går det knappt att sätta in fler innan det blir för fullt.[br][br]Därav kollade jag ifall ni hade några andra tips, utanför gymmets gränser.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.