Titta hit! Brainstorma på hur man leasar ut ett café!

44
Vi har ett café som går jämnt upp och har superfin utvecklingspotential, ligger utmed en riksväg, stora utrymmen och vi har redan köpt in allt, ställer iordning allt så det är egentligen bara att ta nyckeln, skriva hyresavtal, betala för maten i kylskåpen och börja! 

Förhållandet blir ett slags frenchising-upplägg, fast vi kallar det för att "leasa" cafét - ett lättare uttryck att förhålla sig till (man vet vad det innebär). Vi hyr alltså ut alla inventarier, säljer förbrukningsvarorna och sätter upp ett hyresavtal (för vi är också fastighetsägaren) för caféts yta.

MEN - vi är i Fagersta och brukssamhället sitter i ... För att hitta denna person som ska ta över så har vi har prövat med Adecco, Arbetsförmedlingen, Trygghetsrådet, annons i reklamblad samt ställt frågan direkt till några personer som vi har förtroende för. Generellt tjänar folk mer på att ha A-kassa eller vara på praktik, frågan är om de är de rätta att sikta in sig på över huvud taget. Unga har resfeber i benen, och resten vill jobba på Atlas eller Seco. Så ...
Var finns vår caféägare? [color=blue]GE OSS FÖRSLAG[/color]!!  ;D ;D

Vi utökar vår familj med en liten om ett par dagar, vår sommarextrahjälp slutar i augusti. Det börjar bli ont om tid
Alternativet är självklart att stänga - men det vill vi inte riktigt än för vi tror det här är en riktigt bra deal, vi själva har bara inte tiden att utveckla det!
Vill man så kan man
758
1
Det är inte lätt att hitta folk som vill jobba häcken av sig för en lön[br]i nivå med A-kassan.[br]Blocket vet jag kan fungerar rätt bra som kanal.[br][br]Sedan tror jag att man ska fråga dom som redan är företagare som kanske ha egna barn som saknar sysselsättning och där ett café kan vara en möjlighet.[br]
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
44
[quote author=Sinnenas Teater link=topic=5592.msg27010#msg27010 date=1247773348][br]Sedan tror jag att man ska fråga dom som redan är företagare som kanske ha egna barn som saknar sysselsättning och där ett café kan vara en möjlighet.[br][/quote][br][br]TACK - den där har swiftat förbi mina tankar - bra att få den bekräftad igen! Ska försöka hitta någon kanal där ... !!
Vill man så kan man
44
putt
Vill man så kan man

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.