Marknadsundersökning - Vilka frågor?

23
Hej
På g med starta eget och ska nu genomföra en marknadsundersökning för kundunderlag.
Behöver lite hjälp från er "experter" om vilka frågor jag bör ställa. :trost
Affärsidén gäller Admin,tjänster såsom löpande bokföring,fakturering,löner m.m.
Tyvärr lider jag av totalt hjärnsläpp och kan inte komma på någonting.
Tacksam för all hjälp jag kan få.

H
Susanne
Insolitus Bokföring& Redovisning www.insolitus.se [email protected] 011-44414 63
223
Vad vill du ha reda på från dina respondenter?
23
Typ om de själva sköter admin.tjänster eller lämnar bort,varför man själv sköter sina admin,tjänster,vad man önskar få ut av att lämna bort.Vad som är viktigast tid eller pengar.[br]Ja, det är lite av problemet.Vad jag ska ställa för frågor för att få ut så mycket info som möjligt.[br]mvh[br]Susanne
Insolitus Bokföring& Redovisning www.insolitus.se [email protected] 011-44414 63
2
Hej! [br]Jag har skrivit några frågor till dig som kanske kan hjälpa dig lite på vägen. Men förutom frågorna så måste du ju även få tag i rätt målgrupp att fråga och sen ställa frågorna.  Vill du ha mer att skapa frågor eller få hjälp att genomföra intervjuerna kan ni vända er till tex. Impera Undersökningar. www.imperaundersokningar.se[br][br][b]Fråga 1. Hur hanterar ni på ert företags administration av löpande bokföring, fakturering, löner och liknande? Välj det alternativ nedan som överstämmer bäst:[/b]Svarsalternativ 1: Vi har egen personal som hanterar detta[br]Svarsalternativ 2: Vi anlitar andra företag som hanterar detta[br]Svarsalternativ 2: Vi använder både egen personal och anlitar andra företag som hanterar detta[br][br][b]Fråga 2. Hur mycket tid ägnar er egen personal till ert företags administration så som löpande bokföring, fakturering, löner och liknande?[/b][br]Endast till de som svarat alt. 1 på fråga 1. Kan ställas som en öppen fråga eller med svarsalternativ med lämpliga intervall (en öppen fråga ger mer exakta svar men kräver mer tid att bearbeta) beroende på vilken storlek på företag ni vänder er till.[br][br][br][b]Fråga 3. Hur mycket pengar betalar ni ut en genomsnittlig månad på denna typ av administrationstjänster?[/b][br]Endast till de som svarat alt. 2 eller 3 på fråga 1. Kan ställas som en öppen fråga eller med svarsalternativ med lämpliga intervall beroende på vilken storlek på företag ni vänder er till.[br][br][b]Fråga 4. Vad ser ni för fördelar med att lämna över delar av, eller alla dessa administrativa uppgifter till annat företag som hanterar detta?[/b][br]Öppen fråga som ställs till de som svarat alt. 2 eller 3 på fråga 1. [br][br][b]Fråga 5. Vad ser ni för nackdelar med att ha egen personal som hanterar delar eller av, eller alla administrativa uppgifter?[/b][br]Öppen fråga som ställs till de som svarar alternativ 1 eller 2 på fråga 1. [br][br]Lycka till/ Sven-Tore[br]
23
Tack för ditt svar.Det hjälper mig långt på vägen.[br]H[br]Susanne
Insolitus Bokföring& Redovisning www.insolitus.se [email protected] 011-44414 63

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.