Google Adwords?

58
Någon som provat detta? Fungerat bra?



/Olle
72
1
Fungerar mycket bra. Jag har nu haft det ett halvår och får mycket trafik därifrån. Hänger dock på att man kan hitta bra sökord. Glöm inte felstavningar också.
58
Ok....det låter ju bra. Ska fundera lite på det. [br] [br]Hur fungerar det där med hur mycket man ska betala per klick? Någon som vet det? [br] [br]/Olle
34
Den mest prisvärda marknadsföringen för mig är Adwords. [br]Priset ligger från 50 öre per klick vilket är mycket prisvärt då personen som kommer till din sida aktivt sökt efter den produklt du erbjuder.
ar något nytt på gång...
58
Tack för svaren! [br] [br]/Daniel
45
Jo jag håller på med det men tycker det suger. [br] [br]på typ 1000 kronor får man kanske 200 besökare. [br] [br]Resten av pengarna går ju på sidvisningar :/ [br]Utan resultat fan det är som slänga pengarna i toan.
822
48
Tänker du inte på Adwords där du bestämmer vilken sajt du ska ligga på? [br] [br]Det finns två olika sätt att använda adwords. [br]Dels genom sökord och dels genom att lägga upp sig på sajter med relevant information. Där kan det springa iväg snabbt om man inte är med och kollar upp de sajterna man ligger på. En sajt med mycket sidvisningar men irrelevant information i förhållande till din annons/sajt kan kosta skjortan utan ett enda klick. Det har jag själv erfarit :oops: [br]Nytillagda sajter bör bevakas regelbundet de första dagarna! [br] [br]Adwords betalar du bara för de klick som det genererar, i sökresultaten hos Google. Runt 1-2kr/klick är nog ganska normalt, beroende på hur utsatt ordet är. Med lite justeringar och att man testar olika tidpunkter så kan man få ner kostnaden en bra bit. [br] [br]/Patrik
45
Okej ska kolla lite på det där då ;)
114
[quote="Patrik"]Runt 1-2kr/klick[/quote] [br] [br]Hm, mina kostar uppåt 9 spänn klicket... har just satt igång adwords och körde med standarversionen. Kanske det beror på vad jag valt för ord?
822
48
Ja, det spelar stor roll vilka ord du har valt. Prova att använda flera ord tillsammans: Om du t ex vill ha med ordet "skor" så kanske du kan använda "skor stockholm" eller "svarta skor". [br] [br]Inom alla branscher finns också ord som folk söker på men som dina adwords-konkurrenter har missat. Dessa kostar oftast bara några ören, leta upp flera av dessa. Lägg även till felstavningar. [br] [br]Vissa är beredda att betala över 500kr (inte i Sverige dock) för sina ord, så det beror mycket på vilken bransch du jobbar i. [br] [br]/Patrik
114
Har ändrat lite nu, får se om det blir bra...
2
Adwords är riktigt effektivt om du hela tiden testar och mäter dina resultat. Sätt upp trackers för varje sökord och klumpa inte ihop flera ord på samma annons. Split-testa hela tiden annonser mot varandra och hitta din mästare, sen när du väl har din mästare så slänger du upp utmanare mot honom hela tiden och testar om något kan slå den. [br] [br]Om du får en ganska hög CTR så kan du testa att negativt kvalificera dina leads lite med att t.ex. slänga in pris eller annat i annonsen så att folk som bara är ute och surfar efter gratis saker inte klickar på din länk.
114
En hel vetenskap ;) Men jag har kommit igång rätt bra i alla fall, så får man väl testa efterhand.
187
Glöm inte att blanda in detta verktyg [br][url]http://www.google.com/analytics/sv-SE/features.html[/url] [br]Om du inte har ett bättre verktyg vill säga! :roll:
Frilansande människa
758
1
Jag har aldrig testa värdet av dessa annonser som annonsör, men däremot [br]så har jag sådana annonser på min hemsida. [br]Det är ett reltativt lönsamt sätt att tjäna pengar på för min del. [br] [br]Men personligen så anser jag att många gör fel, när dom utforma [br]innehållet i dessa annonser. Dom låter ju så lockande ibland, så att man [br]själv får lust att klicka :o Eftersom man få betala för varje klick, så borde [br]man ju skriva budskapet lite mindre lockande istället. då får man dom [br]besökarna som verkligen är intresserade. [br] [br]Så mitt budkap till er som annonsera - skriv mindre lockande [br]istället :mrgreen:
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
68
[quote="Sinnenas Teater"]Eftersom man få betala för varje klick, så borde [br]man ju skriva budskapet lite mindre lockande istället. då får man dom [br]besökarna som verkligen är intresserade. [br] [br]Så mitt budkap till er som annonsera - skriv mindre lockande [br]istället :mrgreen:[/quote] [br] [br]Hej, [br] [br]Visst ligger det en del i vad du skriver Stefan. Man skulle också kunna tänka sig att skriva [b][i]rätt budskap[/i][/b] :wink: [br] [br]Många säljer också annonser på sina sidor efter antalet unika besökare, då kan det vara en bra idé att köpa "billig trafik" genom Google, och sälja den dyrt. [br] [br]Har man dessutom en sajt som är otroligt bra, kan man locka in besökarna genom helt tokiga ord och hoppas att dom sedan konverterar till "riktiga" användare. [br] [br]Ett exempel jag hittade: [br] [br]Cykelpump [br]www.Tradera.com. Bra pris på Cykelpump Bli medlem nu och fynda! [br] [br]Inte för att jag kan cykelpumpsbranschen, men jag har svårt att tänka mig att det lönar sig att sälja eller köpa en begagnad cykelpump :grin: [br] [br] [br]Jag fick själv mig en tankeställare när jag skulle skriva ihop hela min affärsidé på några få ord i Google annonsen. Det resulterade i en del förändringar i hela min marknadsföringsplan :oops: [br] [br] [br]Med vänliga, [br] [br]Micke
"Innovators and creative geniuses cannot be reared in schools. They are the men who defy what the school has taught them." - Ludwig von Mises
758
1
Ett märkligt fenomen med dessa googleannonser är att det verkar [br]som om mer än 90 % av alla annonsörer koppla annonsen till startsidan. [br]När man har letat och till slut hittat, vad man söker, så ska man leta igen, [br]när man kommer in på webbplatsen. Näe koppla annonsen till en [br]specifik sida istället som inte bör vara startsidan/indexsidan :o
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.