Eniro, eller inte?

14
Jag har gått och funderat om man företaget bör finnas med i eniro. :wink: Vad säger ni, hur har ni gjort :?
aceman
640
5
[quote="Maceman"]Jag har gått och funderat om man företaget bör finnas med i eniro. :wink: Vad säger ni, hur har ni gjort :?[/quote] [br] [br] [br]Hej Maceman, [br] [br] [br]Det beror mycket på vilken verksamhet du har. [br] [br]Vissa företag är helt beroende av att finnas med där och lägger 90% av sin marknadsföringsbudget hos Eniro. Andra företag finns med av "gammal vana" utan att ha något större behov av det. [br] [br] [br]Jag har jobbat som säljare på Eniro och hjälper dig gärna om du berättar mer om din verksamhet. :! [br] [br]MVH [br] [br]Robaino
14
Jaha, tack det vore schysst! :mrgreen: Jag ska starta en e-butik som ska sälja olika typer av elprodukter. Som jag tänkt borde jag inte behöva stå i eniro det första året (då min omsättning förmodligen blir relativt liten), men senare blir det nog nödvändigt. Vad tror du, är det rätt sätt? :oops:
aceman
83
Om du ska ha en e-butik, kommer ju dina kunder - av naturliga skäl - eftersöka prudukterna på internet, och inte i telefonkatalogen. [br]Visserligen så finns eniro.se, men jag tror få söker i gulasidorna på nätet, efter elprodukter. [br]Du kan ju stå med i telefonkatalogens rosa sidor, det är gratis.
14
Ja det var ungefär som jag trodde :lol: tack
aceman
10
[quote="Brolin"]Du kan ju stå med i telefonkatalogens rosa sidor, det är gratis.[/quote] [br]Inte helt riktigt tror jag mig veta. Detta gäller bara om du är Telia-kund. Rätta mig om jag har fel, men jag finns i alla fall inte där för jag har klippt Telia-kabeln och kör med IP-telefoni.
114
[quote="Robaino"]Jag har jobbat som säljare på Eniro och hjälper dig gärna om du berättar mer om din verksamhet. :! [/quote] [br] [br]Då kanske du vet var man kan hitta priserna för eniros tjänster?
83
[quote="Indell"]Inte helt riktigt tror jag mig veta. Detta gäller bara om du är Telia-kund. Rätta mig om jag har fel, men jag finns i alla fall inte där för jag har klippt Telia-kabeln och kör med IP-telefoni.[/quote] [br] [br]Jodå, det går utmärkt att stå med i Rosa sidorna utan att man har Telia-lina. Dock får du ju själv anmäla nummret till eniro som du vill ha med. Grunuppgifterna i Rosa sidorna är gratis, eller i vart fall om man anonserar i gula. Jag har dock för mig att det är gratis även om man inte annonserar i Gula sidorna.
83
[quote="Mattias"] [br] [br]Då kanske du vet var man kan hitta priserna för eniros tjänster?[/quote] [br] [br]Du får nog ringa och fråga! Jag har aldrig varit med om att de lämnat ut dem på annat sätt. Jag anser att de är dyra, med tanke på att benägenheten att använda en papperskatalog, nog är ganska låg hos de flesta.
114
[quote="Brolin"]Du får nog ringa och fråga! Jag har aldrig varit med om att de lämnat ut dem på annat sätt. Jag anser att de är dyra, med tanke på att benägenheten att använda en papperskatalog, nog är ganska låg hos de flesta.[/quote] [br] [br]Nja, jag tycker det är ett dåligt tecken om företag som producerar Internet-tjänster inte kan svara på frågor via Internet. [br] [br]Orka ringa och dra ur dem information får att få veta tillräckligt mycket för att bestämma om jag eventuellt vill bli kund, när det är prisuppgiften som kan hjälpa mig att värdera om jag vill lägga tid på telefonsamtal ;)
640
5
[quote="Mattias"][quote="Brolin"]Du får nog ringa och fråga! Jag har aldrig varit med om att de lämnat ut dem på annat sätt. Jag anser att de är dyra, med tanke på att benägenheten att använda en papperskatalog, nog är ganska låg hos de flesta.[/quote] [br] [br]Nja, jag tycker det är ett dåligt tecken om företag som producerar Internet-tjänster inte kan svara på frågor via Internet. [br] [br]Orka ringa och dra ur dem information får att få veta tillräckligt mycket för att bestämma om jag eventuellt vill bli kund, när det är prisuppgiften som kan hjälpa mig att värdera om jag vill lägga tid på telefonsamtal ;)[/quote] [br] [br]Kan bara hålla med, men problemet för Eniro mfl är att priserna är olika för olika kunder. [br] [br]Eniro brukar ha halva priset första året man är kund, alternativt köper en större typ av annonsering. (halva priset så länge slutsumman du köper inte minskar) [br] [br]Denna prispolitik vill man kanske inte skylta med :wink: [br] [br]MVH [br] [br]R

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.