Behöver hjälp med att sökordsoptimera vår hemsida!

18
2
Har nu bestämt att vi måste anlita någon som hjälper oss att sökordsoptimera vår hemsida.
Vi är ett företag som rekryterar barnvakter till barnfamiljer i Östergötland.
Vad är priserna? förstår att man inte kan säga ett exakt pris men på ett ungefär?

Snälla, ni som jobbar med sökordsoptimering och vill ha mer jobb, hör av er!

Jessica & Emelie.
www.vitasmating.se
157
1
Hej Jessica och Emelie! När man pratar om sökmotoroptimering etc. (även kallat SEO) så finns det ganska mycket att tänka på. Först och främst så kan det vara bra att veta att SEO är något som man måste jobba med konstant, dvs. att man måste uppdatera sin sida etc. en lång tid framöver. Jag kan hjälpa er helt/delvis med optimering för sökmotorerna. Mitt företag, oneconsultant.se jobbar mycket med frågor som rör IT och vi erbjuder en mängd lösningar och utbildningar. Men ett första steg kan vara att ta kontakt med mig här alternativt via min hemsida oneconsultant.se
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
338
25
Kom på skojiga saker att skriva om och starta en blogg. Köp även Google adwords om ni inte har gjort det. Sen tror jag att flygblad och annan lokal marknadsföring skulle fungera mycket bra. SEO hade jag passat mig för. Mycket problem med många företag och sajter efter Googles senaste uppdateringar :unsure:
157
1
Vad för problem har inträffat?
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
18
2
Tack för snabba svar! Carl Jonas, hörde ditt mobilsvar förut, jag ringer dig under morgondagen! :mrgreen: Mvh Jessica
www.vitasmating.se
157
1
Vi hörs!
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
338
25
[quote="carl_jonas" post=43954]Vad för problem har inträffat?[/quote] Google gör så klart allt för att stoppa seo-företag då det handlar om att manipulera resultaten i googles träfflista. Inget nytt under solen där. Nu verkar de dock som Google har hittat sätt att stoppa dessa företag på allvar. Tar du flera av de största seo bolagen i Sverige så har de riktigt stora problem nu då deras länkar inte längre fungerar - de tom kan skada hemsidor. Google straffar dem. Det har skett några panda-uppdateringar som du säkert känner till. Där är problemet för de som vill ta en genväg och fuska. Så vi får väl se vart det bär hän. Därför vill jag höja ett varningens finger. On-page optimering är en annan sak - att se till att hemsidan är bra tekniskt sätt. Men efter det kan jag inte se vad ett seo företag ska kunna tillföra idag som man själv inte kan göra. Vill man ha textinnehåll som allt bygger på så kan man köpa artiklar för ett par hundra kr styck. 10 sådana artiklar så bör man efter några månader synas bra på Google om man har en nischad produkt som i detta fallet. Eller är jag helt fel ute? ;)
157
1
1. SEO har inget med Google att göra. Seo innebär att man även arbetar mot yahoo, Bing och andra sökmotorer. 2.Seo är något i sig som google älskar, du anger de sökord som är relevanta för din hemsida så att sökmotorn hittar dig så att sökaren hittar en vettig hemsida. Får den som söker inte relevant information så är ju den sökmotorn rätt värdelös. I användarens ögon. Alltså man måste ta fram relevant info vilket är det seo handlar om, det hanflar inte bara om specifika sökord utan hur man bygger en websida, vilken typ av info som finns på den etc. vilket också är det google och andra sökmotorer vill se. Däremot så finns det oseriösa inom alla branscher så även den här och det har och finns sätt att fuska på, men då tappar seo sitt verkliga syfte vilket är att gynna webbsidorna och dess potentiella besökare
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
338
25
Jag säger inte att du är oseriös men alla jag har varit i kontakt med jobbar med länkar och det är fusk. Att göra en bra hemsida är viktigt men sen är innehåll det som gäller. 1. Google har 95% så räcker väl att säga så.. 2. Google älskar bra hemsidor- inte fusk med länkar. Så ja, de flesta seo företag är oseriösa då de jobbar med länkar.
157
1
Det låter inte bra om du har varit i kontakt med bolag som av dig upplevs som oseriösa, jag kan inte annat göra än att beklaga. Jag har mina metoder att arbeta på, och ja, ibland kan de innefatta länkar, men det jag tror du tänker på är alla dessa länkdatabaser som inte har något annat syfte än att länka till hemsidor och inte något direkt användarvärde. Dessa databaser håller jag mig undan ifrån då jag vet att det även kan innebära problem för mina klienter. Men... Det finns många andra sätt att arbeta med SEO som inte innefattar dessa databaser och det är precis som du säger väldigt viktigt med bra innehåll som är relevant till hemsidan vilket är en viktig del i ett långvarigt och nyttigt SEO-arbete.
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
338
25
Men.. Det är ju min poäng. Att alla länkar som inte kommer naturligt är fusk. Det lyfter upp sajter som egentligen inte ska vara på top 10. Kunderna, dvs alla som söker på google förlorar på detta, därför gör google allt för att stoppa det. Det ser bra ut på många sätt nu och kanske har google löst det till slut :-*

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.