Hej jag undrar var man kan få hjälp med att skriva säljbrev?

8
Hej.
Jag undrar var man kan få hjälp med att skiva ett säljbrev.
Jag har riktigt bra affärsideer, men jag är usel på att skriva anonnser och säljbrev.
Studenter från handelsprogrammet kanske?
367
46
Hej! Vill du lära dig att skriva bra säljbrev eller vill du ha hjälp med att skriva säljdrivande och köputlösande texter? Kontakta mig gärna på mailen. Handlar det om B2B eller konsumentpåverkan?
Redaktuellt
8
Jag vill ha hjälp med att skriva ett säljbrev. Alltså hur man inleder och avslutar ett säljbrev? Och hur man gör ett bra innehåll? Det är inte så att jag inte vet vad jag vill skriva. Det är mer att jag inte vet hur jag ska uttrycka mig i skrift. /Tack
367
46
Som jag uppfattar det Så söker du kunskap om minst 2 saker. [b]1. Hur du skall disponera ditt brev.[/b] (förutsatt att du har kunskap om vilka ”element” eller ”faser” som absolut måste vara med i brevet) [b]2.När du har kläm på hur brevet skall vara konstruerat Så vill du kunna formulera innehållet.[/b] Alltså innehållet för de olika ”elementen”, eller ”stegen” eller ”faserna” eller vad man vill kalla det. Du måste skapa uppmärksamhet. Du måste skapa intresse Du måste skapa önskan att köpa Du måste uppmana till köp(eller handling) Här gäller den snart hundra år gamla formeln A.I.D.A. Attention, Interest, Desire , Action. (I nu nämnd ordning. Rör du ihop ordningen Så har du misslyckasts från början). Hur du skall skriva, fomulera dig eller författa om du så vill, för att skapa uppmärksamhet intresse, önskan att köpa och hur du uppmanar till köp finns det också klara tydliga och väl utprovade och testade regler för. [b]Ett fast regelverk även här, där varje del av texten måste komma i en viss given ordning.[/b] Att försöka hitta på andra ”regler metoder eller upplägg” för att skriva säljbrevstexter är dömt att misslyckas. Som du märker så är det lätt att här på forumet få reda på VAD du skall göra. Det kryllar av artiklar om VAD man skall tänka på. HUR, exakt HUR det skall gå till är det svårt att få reda på här. Hajjar du skillnaden? Jag-och fler med mig- har bra kurser i påverkanmetodik. Jag har hållit på med det här i mer än 30 år och i min kundresumé finns världsledande varumärken och marknadsledande produkter som Volvo Penta, Ballingslöv, Halléns Postorder, Swisslog, Forbo Forshaga, GT, m.fl. m.fl. Här är för lite plats för att ge dig lektioner i påverkanteknik. Men jag kan börja med att berätta att du måste vara beredd att skriva minst tre säljbrev i serie till den du vill påverka. Och vad du än skriver om- skriv inte vad din produkt/ eller tjänst/kan göra eller hur den gör det. Skriv bara vilken fördel den har för kunden. Beskriv kundnyttan. Vilken bransch är du i?
Redaktuellt

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.